خبرگزاری کار ایران

نظرات برخی مراجع تقلید در خصوص خواندن نماز آیات پس از توفان شدید تهران

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۴۳

آیات عظام سیستانی، وحید خراسانی، صانعی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، سبحانی و نوری همدانی، نظرات مختلفی پیرامون خواندن نماز آیات پس از حوادثی مانند توفان شدید دیروز تهران و برخی شهرستان‌ها دارند.

ایلنا: آیات عظام سیستانی، وحید خراسانی، صانعی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، سبحانی و نوری همدانی، نظرات مختلفی پیرامون خواندن نماز آیات پس از حوادثی مانند توفان شدید دیروز تهران و برخی شهرستان ها دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، توفان شدید دیروز تهران و برخی از شهرستانها، این سؤال را در ذهن بسیاری از مسلمانان ایجاد کرد که آیا همانند حوادثطبیعی دیگر مانند زلزله، خورشید گرفتگی و… که خواندن نماز آیات واجب است، با این توفان کم نظیر هم خواندن نماز آیات بر افراد واجب خواهد شد یا خیر؟

نظرات برخی از مراجع تقلید در مراجع ما، طبق رساله های عملیه آنان به شرح ذیل آمده است:

آیت الله سیستانی

در رعد و برق، و بادهاى سیاه و سرخ، و مانند اینها از آیات آسمانى در صورتى که بیشتر مردم بترسند، و همچنین در حوادثزمینى مانند فرو رفتن زمین، و افتادن کوه که موجب ترس اکثر مردم شود بنابر احتیاط مستحب نماز آیات ترک نشود.

آیت الله وحید خراسانی

رعد و برق و بادهاى سیاه و سرخ و مانند اینها از آیات آسمانى، در صورتى که بیشتر مردم از آنها بترسند، و امّا در حوادثزمینى مانند فرو رفتن آب دریا و افتادن کوه که موجب ترس اکثر مردم شود احتیاط مستحبّ خواندن نماز آیات است.

آیت الله صانعی

رعد و برق و هر آیت از آیات آسمانی و زمینی که موجب خوف و ترس در اکثر مردم جامعه شود، سبب وجوب نماز آیات است؛ و خواندن با جماعت مستحب می باشد.

آیت الله شبیری زنجانی

رعد و برق و بادهاى سیاه و سرخ و مانند اینها، در صورتى که بیشتر مردم بترسند.

آیت الله صافی گلپایگانی

رعد و برق و بادهای سیاه و سرخ و مانند اینها، از آیات آسمانی در صورتی که بیشتر مردم بترسند، و در حوادثزمینی نیز که موجب ترس بیشتر مردم می‎شود، احتیاط واجب خواندن نماز است.

آیت الله موسوی اردبیلی

در صورت رعد و برق و بادهاى سیاه و سرخ و هر پدیده آسمانى در صورتى که بیشتر مردم از آن بترسند، نمازآیات واجب می شود.

آیت الله سبحانی

رعد و برق و بادهاى سیاه و سرخ و مانند اینها در صورتى که بیشتر مردم بترسند. باید براى اینها هم نماز آیات بخوانند.

آیت الله نوری همدانی

رعد و برق و بادهای سیاه و سرخ ومانند اینها در صورتی که بیشتر مردم بترسنند و نیز بنابر احتیاط واجب در حوادثوحشتناک زمینی مانند شکافتن و فرو رفتن زمین در صورتی که بیشتر مردم بترسند، باید نماز آیات بخوانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز