خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری در دیدار میهمانان خارجی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره):

مسلمانان برای اهتزاز پرچم اسلام متحد شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۲۶

زمانی که حضرت امام رهبری نهضت بزرگ اسلامی را آغاز کرد، کسی فکر نمی‌کرد که در یک دوره کوتاه، امام بتواند در برابر همه معضلات و مشکلات داخلی و بین المللی مقاومت کرده و انقلاب و نهضت اسلامی را به پیروزی برساند.

رییس جمهور اطمینان داد که ایران اسلامی راه حضرت امام خمینی(ره) را بدون هیچ سستی، ترس و هراس، ادامه خواهد داد و از همه مسلمانان و کشورهای اسلامی خواست اختلافات را کنار گذاشته و برای اعتلای اسلام متحد شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که در دیدار میهمانان خارجی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) سخن می‌گفت، تصریح کرد که راه امام، راه مبارزه با استعمار و سلطه بیگانگان، استقرار حاکمیت مردم و ملت‌ها و استقرار احکام الهی، قران مجید و سنت پیامبر و اهل بیتش بود و در این راستا همه باید دست به دست هم داده و متحد شویم تا پرچم اسلام را به اهتزاز درآوریم.
روحانی در این مراسم که حدود ۴۰۰ نفر از شخصیت‌های مختلف فرهنگی، دینی، دانشگاهی و سیاسی از ۲۹ کشور در آن شرکت داشتند، افزود: امام خودباوری و اعتماد به نفس را به مسلمانان آموخت و نشان داد که اگر اتکال ما به خداوند باشد و دست برادری به یکدیگر دهیم، می‌توانیم در برابر انواع توطئه‌ها پیروز شویم.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت که حضرت امام(ره)، گفتمان حکومت دینی مردمی و مردمسالاری دینی را در تئوری و عمل اجرا کرد.
وی در ابتدای این مراسم نیز از تحقیر تاریخی در برابر استبداد و حکام مستبد، مداخله خارجی و استعمار و عدم حاکمیت احکام الهی، قران و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، به عنوان سه رنج ملت بزرگ ایران تا پیش از به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) نام برد و تصریح کرد: زمانی که حضرت امام رهبری نهضت بزرگ اسلامی را آغاز کرد، کسی فکر نمی‌کرد که در یک دوره کوتاه، امام بتواند در برابر همه معضلات و مشکلات داخلی و بین المللی مقاومت کرده و انقلاب و نهضت اسلامی را به پیروزی برساند.
رییس جمهوری اطمینان داد که گذشت زمان و تاریخ، محبوبیت و عشق مردم نسبت به امام راحل و راه و اندیشه‌های او را بیشتر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز