خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفتگو با ایلنا:

تحریف کنندگان اندیشه‌های امام به دنبال منافع خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۲۴

گروه های خودسر پس از رحلت حضرت امام(ره) برای ضربه زدن به اصلاح طلبان شکل گرفتند و اکنون نیز چون میدانند که روحانی رئیس جمهوری برآمده از رای اصلاح طلبان است مجدد کار خود را با هدف ضربه زدن به دولت آغاز کرده اند.

یک نماینده مجلس ششم تحریف کنندگان اندیشه امام را کسانی دانست که از ابتدا اعتقادی به امام نداشتند و صرفا به دلیل منافع خود چنین بحث‌هایی را مطرح و به امام منتسب می‌کنند.

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ملاک‌ها و معیارهایی که حضرت امام(ره) برای دولتمردان تعیین کرده، قائل بودن به برگزاری انتخابات آزاد را به عنوان یکی از برجسته‌ترین اندیشه‌های امام عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دیدیم که حضرت امام با اینکه با افکار فردی مانند بنی صدر به خوبی آگاه بود با این وجود به او اجازه داد که وارد رقابت ریاست جمهوری شود و مردم به او رای دهند و چنین فردی رئیس جمهور شد.

این نماینده مجلس ششم تاکید کرد: اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند که جمهوریت در اندیشه امام جایگاهی نداشته است این سخن کاملا خلاف آرمان‌ها و سیره امام(ره) است.

وی ادامه داد: امام کاملا به این اصل که مردم دارای شعور و آگاهی هستند و می توانند خود برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند معتقد بود.

قوامی این ادعا را که امام به جمهوریت اعتقادی نداشته را بزرگترین توهین به حضرت امام(ره) عنوان و تصریح کرد: معنای چنین ادعایی این است که امام به چیزی که اعتقاد نداشته عمل کرده، چرا که در دوره ایشان سه دوره ریاست انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس برگزار شد و ایشان مجلس را در راس امور می دانستند که تمام این ها آثار جمهوریت نظام است.

وی در مورد تحریف اندیشه‌های امام از سوی برخی افراد نیز گفت: این افراد کسانی هستند که از ابتدا اعتقادی به امام نداشتند و صرفا به دلیل منافع خود چنین بحث‌هایی را مطرح و به امام منتسب می‌کنند و در واقع می توان گفت که این عده با مطرح کردن چنین بحث‌هایی قصد تسویه حساب با یاران امام را دارند.

این نماینده مجلس ششم همچنین با اشاره به شدت گرفتن فعالیت‌های افرادی که با عنوان گروه‌های خودسر از آنها یاد می‌شود، با تاکید بر این که این نیروها خودسر نیستند بلکه کاملا سازمان یافته عمل می‌کنند خاطرنشان کرد: این گروه ها پس از رحلت حضرت امام(ره) برای ضربه زدن به اصلاح طلبان شکل گرفتند و اکنون نیز چون میدانند که روحانی رئیس جمهوری برآمده از رای اصلاح طلبان است مجدد کار خود را به ویژه با هدف ضربه زدن به دولت آغاز کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز