خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار مارسلو الیوو چاوز:

مجلس ایران برای تعمیق روابط با بولیوی اهتمام دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۸۲۷

شجاعت کشورهای آمریکای لاتین از جمله بولیوی در مقابله با سیاست‌های ضد استکباری در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ستودنی است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران برای تعمیق روابط پایدار بین دو کشور که مشی ضد استکباری و ظلم‌ستیز دارد اهتمام قائل است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس عصر امروز(یکشنبه) در دیدار با مارسلو الیووچاوز رئیس مجلس نمایندگان بولیوی با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین دو کشور، گفت: اراده مقامات بلندپایه سیاسی دو کشور معطوف به گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری است.

لاریجانی در ادامه با تقدیر مواضع مستقل و ضد استکباری بولیوی در محافل و مجامع بین‌المللی، تصریح کرد: شجاعت کشورهای آمریکای لاتین از جمله بولیوی در مقابله با سیاست‌های ضد استکباری در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ستودنی است.

وی با تأکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از هرگونه توسعه مناسبات بین دو کشور، افزود: مجلس شورای اسلامی برای تعمیق روابط پایدار بین دو کشور که مشی ضد استکباری و ظلم‌ستیز دارد اهتمام قائل است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی مجلس شورای اسلامی از اجلاس رؤسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دولت سوریه در تهران، خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس در این مقطع حساس برای سوریه با حضور رؤسای مجالس و کمیسیون‌های سیاست خارجی بیش از ۳۰ کشور دوست سوریه، تأکید مجدد بر لزوم اتخاذ راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و سراسری در این کشور است.

در ادامه این دیدار مارسلو الیو چاوز رئیس مجلس نمایندگان بولیوی با تقدیر از اقدام مناسب مجلس شورای اسلامی در برگزاری این اجلاس با حضور دوستان سوریه در تهران، گفت: استقبال شایسته کشورهای عدالت‌خواه و حق‌طلب سوریه در تهران نشانگر استحکام و درستی مواضع رهبران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوریه از ابتدا تا کنون است.

وی تأکید کرد: بولیوی همچون جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای مستقل و آزاداندیش جهان اعتقاد دارد بحران سوریه تنها از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و برگزاری انتخابات با رأی همه مردم قابل حل است.

رئیس مجلس نمایندگان بولیوی اضافه کرد: آمریکا با اتخاذ سیاست‌های اشتباه در منطقه خاورمیانه از جمله در افغانستان، عراق و سوریه و نیز مداخله در امور داخلی این کشورها متهم به نقض فاحش حقوق بشر است.

وی در پایان خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های بالقوه موجود برای توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری بین دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز