خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

کویت نمی‌خواهد از قافله جهانی عقب بماند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۲۹

هم ایران و هم کویت از رشد گروه‌های تکفیری و افراطی نگران هستند و باید دانست که رشد این گروه‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورها نیست.

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی جایگاه کویت در میان کشورهای عربی را جایگاه مهمی توصیف کرد و گفت: کشورهای عربی نمی‌خواهند از قافله جهانی که به دنبال بهبود روابط با ایران هستند، عقب بمانند.

محمدعلی سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سفر امیر کویت به ایران گفت: این اولین سفر امیر جدید کویت پس از امیر شدنش است و از این‌رو این سفر، سفر با اهمیتی است.

وی با بیان اینکه سفر امیر کویت به تهران می‌تواند به بهبود روابط ایران و کل کشورهای منطقه تاثیر بگذارد، اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، کشورهای عربی و منطقه یک نوع انگیزه برای بهبود و گسترش با ایران را در خود ایجاد کرده‌اندو ایران هراسی جای خود را به رویکرد بدون تنش و تعامل سازننده با ایران داده است که این نشان از سیاست درست دولت تدبیر و امید در رابطه با کشورهای منطقه است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با مهم توصیف کردن جایگاه کویت در کشورهای عربی تصریح کرد: این کشور، یکی از مهمترین کشورهای عربی است که از نظر اقتصادی، سیاسی و استراتژیک در جایگاه بخصوصی قرار دارد.

سفیر اسبق ایران در لبنان در جایگاه ایران در کویت نیز افزود: خوشبختانه ایران در میان مردم کویت از جایگاه خوبی برخوردار است و مردم این کشور هم حس مثبتی به مردم ما دارند و از سویی، ایرانیان بسیاری هم در کویت زندگی و کار می‌کنند که ارتباط خوبی با مردم کویت دارند.

سبحانی با اشاره به گسترش افراطی‌گری و گروه‌های تکفیری در منطقه یادآور شد: هم ایران و هم کویت از رشد گروه‌های تکفیری و افراطی نگران هستند و باید دانست که رشد این گروه‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از کشورها نیست.

معاون وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات با اشاره مذاکرات ایران با ۱ + ۵ ابراز داشت: ارزیابی کشورهای عربی از مذاکرات مثبت است و آنها احساس می‌کنند که جهان در حال بهبود روابط‌شان با ایران هستند و برای همین نمی‌خواهند از قافله جهانی عقب بمانند.

وی درباره ابراز علاقه این کشور برای میانجی‌گری برای ایران و عربستان خاطرنشان کرد: این ابراز علاقه نشانه مثبتی است و این نشان از این دارد که آنها دوست ندارند که روابط ایران و عربستان آشفته باشد بلکه می‌خواهند روابط دو طرف به آرامش و ثبات منطقی‌ای برسد چراکه این روابط به نفع آنها هم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز