خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

باید از اقدامات شتاب‌زده در جنگ با فقر بپرهیزیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۱۰

دولت باید بداند که ما در جامعه اصلا نباید احتیاجی به بنیاد های خیریه داشته باشیم چه رسد به اینکه با افتخار از بیشتر شدن کمک بگیران از دولت صحبت کنیم / در نبرد با فقر حساسیت و فعالیت تشکل‌های کارگری نیز به اندازه عزم دولت برای فقرزدایی مهم است.

تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همایش " کار و محرومیت در گفتمان امام(ره) " یکی از مهمترین واژه‌های گفتمان امام را جنگ فقر و غنا دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه در سال‌های آخر عمر امام(ره) بحثستیزه فقر و غنا بسیار پر رنگ شده بود، گفت: در آن زمان عده ای هدف از این مجادله را پیروزی فقر می‌دانستند اما این امر عاقلانه نیست. نتیجه این جنگ بایستی غنای همه مردم باشد.

وی در تشریح جنگ فقر و غنا ادامه داد: این جنگ در واقع مبارزه با سیستمی است که منجر به شکاف عمیق طبقاتی و افزایش فاصله دهک‌های بالا و پایین جامعه شده است و به فقر در جامعه مشروعیت بخشیده است.

رئیس موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: وقتی بنا است دولت وارد این نزاع شود، با زمانی که عده ای از سر خیر خواهی اقدامی می‌کنند، متفاوت است چراکه انتظار از دولت بسیار بالاتر از سطح بنیاد خیریه است.

این مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرد: دولت باید بداند که ما در جامعه اصلا نباید احتیاجی به بنیادهای خیریه داشته باشیم چه رسد به اینکه با افتخار از بیشتر شدن کمک بگیران از دولت صحبت کنیم.

وی نسبت به شعارزده شدن مسئولان در جنگ با فقر هشدار داد و گفت: باید از اقدامات شتاب‌زده بپرهیزیم و یکی از مهمترین مسائل نیز روی کار آمدن افرادی در دولت است که درک صحیحی از محرومیت داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام خمینی در این مجادله حساسیت و فعالیت تشکل‌های کارگری نیز به اندازه عزم دولت برای فقرزدایی مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز