خبرگزاری کار ایران

با حضور ۲۵ هیات پارلمانی؛

اجلاس دوستان سوریه فردا در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۶۶

یرای کمک به پایان درگیری های سوریه که خط مقدم مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است اجلاس دوستان سوریه برگزار می‌شود و هدف از این اجلاس پیگیری تصمیماتی است که در اسفند سال گذشته در اجلاس اول مصوب شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دومین اجلاس هیات های پارلمانی دوستان سوریه با حضور ۲۵ کشور یکشنبه ۱۱ خرداد در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی در نشست خبری صبح شنبه ۱۰ خرداد مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: دومین اجلاس دوستان کشور سوریه با حضور روسای کمیسیو‌ن های سیاست خارجی و هیات های پارلمانی ۲۵ کشور یکشنبه ۱۱ خرداد در تهران برگزار می‌شود.

علاءالدین بروجردی ادامه داد: برای کمک به پایان درگیری های سوریه که خط مقدم مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است اجلاس دوستان سوریه برگزار می‌شود و هدف از این اجلاس پیگیری تصمیماتی است که در اسفند سال گذشته در اجلاس اول مصوب شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجلاس اول دوستان سوریه با حضور هشت کشور برگزار شد این درحالی است که در اجلاس دوم پیش بینی می‌شود که ۳۰ هیات پارلمانی حضور داشته باشند و این افزایش شرکت کننده ها در اجلاس نشان از این است که بسیاری از کشورها به کاروان صلح پیوسته و عملا سیاست های جمهوری اسلامی ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و همپیمانانش در بحران سوریه خط جنگ افروزی را دنبال کردند که این خط شکست خورده است و اکثریت کشورهای جهان معتقدند بحران سوریه راه حل سیاسی دارد.

بروجردی تصریح کرد: پدیده تروریسیم که از طرف آمریکا و همپیمانانش دنبال می‌شود صدمات زیادی به دنیا وارد کرده است و ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم با هر گونه تروریسم مخالف است و می‌خواهد از افزایش تروریسم جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی به اتباع خود آموزش دادند که در سوریه اقدامات تروریستی انجام دهند این درحالی است که هم اکنون آمریکا و همپیمانانش نگران هستند در بازگشت اتباع خود چه کنند.

بروجردی افزود: برگزاری انتخابات آزاد در سوریه مخالف با ساختار سیاسی سوریه در گذشته است و احزاب مختلفی در انتخابات حضور دارند و انتخاباتی که در هفته جاری در سوریه برگزار خواهد شد گام بلندی به سوی صلح و آرامش است.

وی ادامه داد: آمریکا مخالف برگزاری انتخابات در سوریه است و اعلام کرده که موافق است بشار اسد دو سال دیگر در سوریه رئیس جمهور باقی بماند که این سیاست آمریکا نشان می‌دهد اهداف سیاسی نامشروع از طرف این کشور دنبال می‌شود و به موضوع مردم سالاری توجه ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در اجلاس دوم کشورهای دوست سوریه علاوه بر روسای کمیسیون های سیاست خارجی و هیات های پارلمانی رئیس مجلس بولیوی و نائب رئیس مجلس مالی نیز حضور خواهند یافت.

بروجردی افزود: تاکنون بیش از ده هیات پارلمانی در تهران برای حضور در اجلاس دوستان سوریه حضور یافته اند و تعداد آنها حداقل سه برابر شرکت کنندگان در اجلاس اول خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سطح پارلمانی و دولت تلاش کرده که بحران سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی حل شود و در رابطه با این موضوع هیأتی از ایران دوشنبه عازم سوریه خواهد شد و تمام مهیمانانی که در اجلاس دوستان سوریه شرکت می کنند نیز می توانند در روز انتخابات سوریه به این کشور سفر کنند.

بروجردی ادامه داد: تروریست ها با ارتش سوریه در حمص مذاکراتی داشتند و سلاح های خود را تحویل دادند که این مذاکرات در ریف دمشق نیز ادامه دارد و مقرر شده است که در حلب نیز گروه های مسلح با دولت سوریه مذاکره کنند.

وی افزود: در ماه های گذشته به علت اعمال تحریم های گوناگون مردم سوریه به غذا و دارو نیاز دارند در این زمینه جمهوری اسلامی ایران کمک های بشر دوستانه خود را به سوریه ارسال کرده است و از همه کشورها دعوت می کنم کمک های انسانی خود را به مردم سوریه ادامه دهند.

بروجردی گفت: کشور سوریه به دلیل تخریب های تروریستی آسیب های فراوانی دیده است بنابراین جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد که کشور سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بازسازی شود.

وی ادامه داد: در اجلاس دوستان سوریه هیأت های پارلمانی از کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، کشورهای اسلامی و همسایه حضور خواهند داشت و پیش بینی می شود ۲۵ کشور در این اجلاس حضور یابند البته علاوه بر هیأت های پارلمانی برخی کشورها سفرای خود را به عنوان نماینده به این اجلاس می فرستند.

بروجردی افزود: یکی از نتایج اجلاس اول دوستان سوریه این بود که موضوعاتی مانند جلوگیری از ورود سلاح، کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه مصوب شد ومقرر شد تا از طریق روسیه به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل به این نهاد بین المللی اعلام شود.

وی تصریح کرد: نگاه آمریکا با چین و روسیه در موضوع سوریه متفاوت است و آمریکا رویکرد تقابلی دارد اما روسیه و چین به عنوان دو عضو دایم شورای امنیت در تقویت خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی کمک کرده اند که این پدیده ای مهم و تأثیرگذار در جهان بوده است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یادآور شد: تغییراتی در قانون اساسی و انتخابات سوریه ایجاد شده است که نشان می دهد سیاست های آمریکا در این کشور شکست خورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز