خبرگزاری کار ایران

روحانی در شرکت داروپخش:

در اقتصاد مقاومتی باید روی پای خود بایستیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۲۳

کشور در زمینه داروی هورمون رشد کاملا متکی به خارج بود اما حرکت بسیار خوبی در زمینه بایوتکنولوژی از سوی طراحان و مهندسان و متخصصان داخلی انجام شد تا کشور در این زمینه بی‌نیاز از خارج شود.

رییس‌ جمهوری گفت: امسال سال رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری روی پای خود بایستیم و کشور را از واردات محصولات خارجی بی‌نیاز کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم راه‌اندازی خط تولید ماده اولیه و محصول نهایی هورمون رشد انسان در شرکت داروپخش تهران گفت: خوشحالم به ملت ایران اعلام کنم که جوانان و دانشمندان ایرانی قدم‌های شایسته‌ای در زمینه فناوری‌های نوین برداشته‌اند تا کشور ما را در زمینه دارو خودکفا کنند.

وی افزود: کشور در زمینه داروی هورمون رشد کاملا متکی به خارج بود اما حرکت بسیار خوبی در زمینه بایوتکنولوژی از سوی طراحان و مهندسان و متخصصان داخلی انجام شد تا کشور در این زمینه بی‌نیاز از خارج شود.

رییس شورای عالی سلامت با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید روی پای خود بایستیم و تولیداتمان را به خارج از کشور صادر کنیم، گفت: با تولید شمار زیادی از داروهایی که پیش از این از خارج وارد می‌شد، واردات آنها از اسفندماه متوقف شد و تلاش می‌کنیم با تولید سایر محصولات مورد نیاز در زمینه پزشکی و دارویی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی به استقلال کامل برسیم.

رییس‌‌جمهور ضمن قدردانی از همه محققانی که در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند، اظهار داشت: ملت ایران در زمینه‌های مختلف علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین، مسیر خود را به سمت کمال ادامه خواهد داد.

روحانی ادامه داد: ساخت تمام وسایل خط تولید داروی هورمون رشد و نیز آزمایشگاه مختص به این محصول در داخل کشور موضوعی قابل توجه است که حتی کشورهای صنعتی که ما از محصولات آنها استفاده می‌کردیم نسبت به استاندارد بودن این دستگاه‌ها اذعان دارند.

رییس‌‌جمهور علاوه بر افتتاح بخش تولید داروی هورمون رشد انسان که برای نخستین بار در ایران انجام شده است از خط تولید داروهای استریل کارخانجات دارو پخش بازدید کرد.

در جریان این بازدید همچنین از طرف سازمان تامین اجتماعی دفترچه و سوابق بیمه‌ای حسن روحانی تقدیم وی شد.

با راه‌اندازی خط تولید هورمون رشد با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی و ۵۰۰ هزار دلاری، در این عرصه سالانه مبلغ ۸۰ میلیارد تومان که پیش از این بابت واردات هورمون رشد هزینه می‌شد، صرفه‌جویی شد.

تولید هورمون رشد تاکنون فقط در انحصار ۴ کشور آمریکا، دانمارک، کره جنوبی و انگلیس بود.

سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقاء رضایت‌مندی بیمه‌شدگان از طریق توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات اقدام به ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان کرده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز