خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

طلبه باید در برابر جسارت‌ها شکیبا و صبور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۸۹۶

پیامبر فرمودند ضامن خانه‌ای در بهشت برای شما می‌شوم به شرطی که خوش‌خلق باشید، دروغ نگویید و جدل نکنید.

یکی از مراجع تقلید با اشاره به ضرورت برخورد همراه با رافت با مردم گفت: روحانی باید خوش‌خلق باشد و در برابر تندی‌ها و جسارت‌ها صبر پیشه کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت امام جواد(ع) آزادشهر با اشاره به وجود با برکت روحانیت گفت: عظمتی که خداوند به روحانیت عطا کرده به هیچ قشری نداده است.

وی ادامه داد: عده‌ای دید و بینش منفی نسبت به روحانیت دارند چراکه روحانیت را مزاحم امور دنیوی خود می‌دانند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دید منفی از گذشته‌های دور نیز وجود داشته است همان‌گونه که به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) توهین‌ها و جسارت‌هایی می‌شد اما آنچه اهمیت دارد صبر و شکیبایی در مقابل این تندی‌ها است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: نباید در برابر جسارت‌ها کوتاه بیاییم و ناراحت شویم چراکه هر چه قوی‌تر و پرانرژی‌تر باشیم می‌توانیم به اهداف والای خود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید پرحرارت، دلگرم و با محبت باشد همانند امام خمینی(ره) که اسوه‌ای شایسته برای همه جهانیان هستند و همه مردم در سرتاسر دنیا ایشان را به خوبی یاد می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم وقت را در زندگی طلاب و روحانیت مهم دانست و گفت: تا جایی که می‌توانید اجازه ندهید وقتتان به هدر رود از هر فرصتی برای کسب علم و دانش بهره ببرید و وقت خود را به خوبی مدیریت کنید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه علمای بزرگ همواره به دنبال فراگیری دانش بوده‌اند، عنوان کرد: زمانی که شیرینی علم به کامتان برود اجازه هدر رفتن وقت را نخواهید داد همانند علمای برجسته و بزرگی که روزگاری برای فراگیری دانش و علم ساعت‌ها وقت گذاشته و شب زنده‌داری می‌کردند.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر ضمانت خانه‌ای در بهشت اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند ضامن خانه‌ای در بهشت برای شما می‌شوم به شرطی که خوش‌خلق باشید، دروغ نگویید و جدل نکنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شرط اول طلبگی خوش‌خلقی است، عنوان کرد: طلبه باید در برابر جسارت‌ها شکیبا و صبور باشد و اخلاق نیکو و پسندیده‌ای داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز