خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف در مراسم افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در زاهدان:

هیچ جریانی نمی‌تواند نقش تاثیرگذار مردم در اداره امور کشور را نادیده بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۷۲

همه جریانات مختلف کشور باید بدون سهم خواهی دولت را کمک کنند و بدانند که دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و تلاش کنند قوه مجریه به اهداف کوتاه و بلندمدت خود با آرامش دست پیدا کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: همه جریانات مختلف کشور باید بدون سهم خواهی دولت را کمک کنند و بدانند که دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و تلاش کنند قوه مجریه به اهداف کوتاه و بلندمدت خود با آرامش دست پیدا کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در مراسم افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در زاهدان با تبریک عید مبعثو گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اظهار خشنودی جهت افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در استان سیستان و بلوچستان همزمان با ایام شعبانیه، گفت: انتخاب استان سیستان و بلوچستان بعنوان اولویت‌های اول در افتتاح شعبه بنیاد امید بیانگر نگاه شورایعالی و هیات مدیره بنیاد به این استان و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن است. امیدوارم فعال شدن بنیاد امید در این استان منشاء خیر و برکت برای استان باشد و بعنوان یک نهاد مردمی بتواند نقش اتاق فکر را در برنامه‌های پیشرفت و توسعه و حل مشکلات استان، همگرایی و تفاهم بیشتر بین فعالان اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مردم در صحنه ‌ای مختلف انقلاب، تصریح کرد: جهت گیری اصلی نظام، حضور مردم در صحنه و مشارکت مردم در همه امور است و جایگاه مردم در قانون اساسی به صورت شفاف بیان شده است و هیچکس و هیچ جریانی نمی تواند نقش تاثیر گذار مردم در اداره امور کشور را نادیده بگیرد.

عارف تاکید کرد: اصل مسلم و قطعی در دنیای امروز نقش آفرینی مردم در کنار دولت‌ها در همه امور فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: پیشرفت کشورها و پاسخگویی دولت‌ها در گرو مشارکت و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان ماموریت اصلی بنیاد متبوع اش را تلاش برای اعتلای ایران اسلامی و افزایش کیفیت زندگی آحاد مردم بوسیله تولید، بازتولید و توزیع فرهنگ و گفتمان عقلانیت و اعتدال در کشورداری همراه با تعامل و تفاهم سازنده و دانایی محوربین خبرگان و نخبگان خردورز ایرانی داخل و خارج از کشور دانست و گفت: مبنای حرکت بنیاد امید ایرانیان اعتدال، اخلاق مداری و خردورزی و توسعه گفتمان کشور داری خردمندانه و توانمندسازی جوانان و زنان است.

عارف افزود: مهمترین مسئولیت اجتماعی بنیاد امید ایرانیان نهادسازی، تقویت نهادهای مدنی و کادرسازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حمایت و همیاری با دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت: همه جریانات مختلف کشور باید بدون سهم خواهی دولت را کمک کنند و بدانند که دولت در چه شرایطی بر سر کار آمد و تلاش کنند قوه مجریه به اهداف کوتاه و بلندمدت خود با آرامش دست پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دفاتر استانی بنیاد امید باید اتاق فکری امین و یاوری دلسوز و کارشناسی خبره برای همه نهادهای دولتی، عمومی و مردمی باشد، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که دفتر بنیاد، با توجه به پتانسیل‌ها، موقعیت ارزنده استان و سرمایه‌های ارزشمند طبیعی و انسانی یک برنامه راهبردی را تدوین کنند و حتی درطراحی برنامه ششم توسعه تاثیرگذار باشند.

عارف در پایان با اشاره به ظرفیت‌های استان سیتان و بلوچستان تاکید کرد: استان سیتان و بلوچستان می تواند پل ارتباطی با ثبات کشور با کشورهای همسایه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز