خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

ظهور یک تشکل جدید برای امر به معروف و نهی از منکر

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۴۲

برنامه‌های ارشادی به صورت تذکر لسانی و کتبی می‌باشد که صرفا توسط آقایان به آقایان و بانوان به بانوان صورت می‌پذیرد. / فعالیت ما در گروه‌های حدود ۵ نفره است و اگر کسی بخواهد تعدی به یکی از آن‌ها بکند چهار نفر دیگر قدرت مقابله دارند و یا به عنوان شاهد حضور پیدا می‌کنند.»

به دنبال توزیع بروشور «مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر» در همایش جنجالی «دلواپسیم»، یکی از اعضای این مجمع به تشریح شیوه فعالیت این مجمع پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش «دلواپسیم» که سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن اجتماعات لانه جاسوسی برگزار شد، بروشوری تبلیغاتی با عنوان «مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر» در میان حاضرین توزیع شد که از مردم دعوت کرده بود برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت افتخاری در این مجمع ثبت نام کنند.

در این بروشور آمده است که «مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در کلیهٔ استان‌ها از افراد داوطلب جهت انجام فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر با عضویت افتخاری ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

برنامه‌های ارشادی به صورت تذکر لسانی و کتبی می‌باشد که صرفا توسط آقایان به آقایان و بانوان به بانوان صورت می‌پذیرد. داوطلبین محترم جهت ثبت‌نام، فقط نام و نام خانوادگی و شهر خود را به یکی از شماره‌های جدول پیوست پیامک نموده و منتظر اعلام زمان و مکان آموزش از سوی مجمع باشند.»

در این کاغذ تبلیغاتی شماره تلفن‌هایی از نمایندگی‌های این تشکل در ۳۱ استان کشور از جمله اردبیل، خراسان(جنوبی، رضوی، شمالی)، خوزستان، تهران، سیستان و بلوچستان،

شیوه عملکرد مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر

خبرنگار ایلنا برای تحقیق درباره نحوه شکل‌گیری و چارچوب قانونی فعالیت‌های این مجمع، با شماره تلفن دفتر مرکزی تشکل مذکور در تهران تماس گرفت و خود را یکی از داوطلبین معرفی کرد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به داوطلبین ارائه می‌شود «پیشنهاد تاسیس این مجمع از سوی تعدادی از قدیمی‌های انقلاب مطرح شد و پس از آن، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در وزارت کشور به ثبت رسید.

فعالیت‌های این مجمع با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هماهنگ شده و تفاهم نامه‌ای نیز امضا شده است تا مجمع رهروان به عنوان بازوی اجرایی ستاد احیا در کل کشور فعالیت کند و با نیروی انتظامی، سپاه و دیگر نهاد‌های مربوطه هم هماهنگی انجام شده است.»

همچنین در پاسخ به این سئوال که «چه تضمینی وجود دارد که ناهی از منکر، مورد ضرب و شتم قرار نگیرد» گفته شد: شیوه امر به معروف و نهی از منکر در مجمع رهروان فقط تذکر زبانی است و همچنین فعالیت ما در گروههای حدود ۵ نفره است و اگر کسی بخواهد تعدی به یکی از آن‌ها بکند ۴ نفر دیگر قدرت مقابله دارند و یا به عنوان شاهد[در محاکم قضایی] حضور پیدا می‌کنند.

البته اگر فرد، امر به معروف و نهی از منکر را درست انجام داده باشد حمایت می‌شود و اگر برای تخریب وارد سیستم شده باشد و با فحش و این قبیل کار‌ها بخواهد امر و نهی کند، با او برخورد می‌شود. همچنین در صورت نیاز اگر مواردی پیش بیاید نیروی انتظامی و قوه قضاییه حمایت می‌کنند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز