خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از ۸ ساعت مذاکره با اشتون:

برگزاری مذاکرات ایران و ۱ + ۵ هفته آخر خرداد / رسیدن به نتیجه کاملا امکانپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۶۷

مبنای ما حفظ حقوق مردم ایران و حفظ عزت و سربلندی کشور و رفع موانع ظالمانه‌ای است که برای پیشرفت کشور فراهم شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سه دور گفتگوی غیر رسمی با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اروپا گفت: در پایان این گفتگوها توافق کردیم که در فاصله نزدیکی همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مذاکرات کارشناسی در وین برگزار شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف ظهر سه شنبه پس از سه دور مذاکرات غیررسمی با رییس گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای ایران در جمع خبرنگاران با تشریح توافقات صورت گرفته تاکید کرد که این گفتگوهای غیررسمی به منزله مذاکرات ۱ + ۵ نیست، زیرا مذاکرات با این گروه نیاز به حضور همه اعضا دارد.

وی در عین حال گفت: البته گفتگوهای طولانی در سه دور و حدود هشت ساعت به طول انجامید و این مذاکرات بیشتر درباره روش‌های پیش رو بود.

ظریف درباره توافقات نیز گفت: آنچه توافق کردیم روش ادامه کار بود و قرار شد در فاصله نزدیکی، همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات کارشناسی در وین برگزار شود.

وی افزود: همچنین توافق شد مذاکرات رسمی میان ایران و گروه ۱ + ۵ اواخر ماه جاری و در فاصله زمانی ۲۶ تا ۳۱ خرداد ماه مجددا در وین برگزار شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: البته در این مذاکرات بحث‌های ریز کارشناسی هم داریم، چرا که در چارچوب عمل می‌کنیم و دوستان خیلی نباید توقع جلسات و یا مصاحبه‌های رسمی داشته باشند، به این دلیل که کار روی متن و موضوعات ریز انجام می‌شود.

ظریف گفت: در این گفتگوها توافق شد تا برگزاری جلسات رسمی، علاوه بر یک دور مذاکره کارشناسی که انجام می‌شود، در صورت نیاز مذاکرات کارشناسی دیگری هم برگزار شود و همچنین گفتگوهای سیاسی نیز در سطوح و به شکل‌های مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است این که ۲۶ خرداد ماه جاری زمان جلسه رسمی بعدی است، گفت: من اعتقاد دارم طرف ایرانی با هماهنگی همه دستگاه‌های ذی‌ربط آمادگی جدی برای پیگیری کار دارند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدواریم طرف مقابل نیز با واقع‌بینی و به دور از تصورات موهومی که ممکن است برخی گروه‌های فشار یا برخی افراد خارج از مذاکرات در سر داشته باشند، با جدیت وارد مذاکره شوند.

مذاکره‌کننده ارشد ایران با بیان اینکه رسیدن به نتیجه کاملا امکانپذیر است و ما با جدیت، دقت و بدون عجله مذاکرات را پیگیری می‌کنیم، گفت: مبنای ما حفظ حقوق مردم ایران و حفظ عزت و سربلندی کشور و رفع موانع ظالمانه‌ای است که برای پیشرفت کشور فراهم شده است.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با لطف خداوند متعال و حمایت مردم و مسوولان کار به پیش رود.

لازم به ذکر است که ظریف عصر امروز سه شنبه برای شرکت در هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد استانبول را به مقصد الجزیره پایتخت الجزایر ترک می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز