خبرگزاری کار ایران

حزب سوسیالیست اسپانیا در انتخابات پارلمان اروپا شکست خورد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۰۳

رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد. به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ حزب سوسیالیست اسپانیا یکی از احزاب اصلی و قدیمی این کشور است که نتیجه انتخابات پارلمان اروپا حاکی از سقوط محبوبیت آن است. سوسیالیست‌ها ۹ کرسی از ۲۳ کرسی پارلمان اروپا را در این دور انتخابات از دست دادند. این نتیجه به کناره‌گیری «آلفردو پرز روبالکابا» رهبر حزب سوسیالیست انجامید. وی در یک نشست خبری در مادرید گفت: «اگر کسی به ما نگاه کند، می‌تواند بگوید که اتفاقی نیافتاده است. می تواند بگوید که هیچکس مسئولیت سیاسی برعهده ندارد ولی چنین نیست. برخی این مسئولیت را به دوش گرفته‌اند و این نتیجه برعهده اعضای حزب و شخص دبیرکل حزب است.» همزمان با شب سختی که احزاب بزرگ سپری کردند، حزب چپ‌گرا و جوان «پودموس» که با کسب حدود هشت درصد آرا، پنج کرسی را در پارلمان اروپا از آن خود کرد، این نتیجه را جشن گرفت. «پابلو اگلسیاس» رهبر حزب پودموس گفت: «چالش فردای ما ساختن یک جایگزین سیاسی دیگر در کشور است. فردا ما با دیگر رفقایمان در جنوب اروپا کار می کنیم تا در پارلمان اروپا بگوییم که ما نمی‌خواهیم مستعمره آلمان و تروئیکا باشیم.» موفقیت پودموس در حالی است که از عمر این حزب تنها چهار ماه سپری می شود. همچنین حزب راست میانه حاکم هشت کرسی از ۲۴ صندلی خود را در پارلمان اروپا از دست داده و راست میانه و سوسیالیست‌ها که از دهه هفتاد میلادی قدرت را در اسپانیا در دست داشته اند، در مجموع کمتر از ۵۰ درصد آرا را کسب کردند.

رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمان اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ حزب سوسیالیست اسپانیا یکی از احزاب اصلی و قدیمی این کشور است که نتیجه انتخابات پارلمان اروپا حاکی از سقوط محبوبیت آن است.

سوسیالیست‌ها ۹ کرسی از ۲۳ کرسی پارلمان اروپا را در این دور انتخابات از دست دادند.

این نتیجه به کناره‌گیری «آلفردو پرز روبالکابا» رهبر حزب سوسیالیست انجامید.

وی در یک نشست خبری در مادرید گفت: «اگر کسی به ما نگاه کند، می‌تواند بگوید که اتفاقی نیافتاده است. می تواند بگوید که هیچکس مسئولیت سیاسی برعهده ندارد ولی چنین نیست. برخی این مسئولیت را به دوش گرفته‌اند و این نتیجه برعهده اعضای حزب و شخص دبیرکل حزب است.»

همزمان با شب سختی که احزاب بزرگ سپری کردند، حزب چپ‌گرا و جوان «پودموس» که با کسب حدود هشت درصد آرا، پنج کرسی را در پارلمان اروپا از آن خود کرد، این نتیجه را جشن گرفت.

«پابلو اگلسیاس» رهبر حزب پودموس گفت: «چالش فردای ما ساختن یک جایگزین سیاسی دیگر در کشور است. فردا ما با دیگر رفقایمان در جنوب اروپا کار می کنیم تا در پارلمان اروپا بگوییم که ما نمی‌خواهیم مستعمره آلمان و تروئیکا باشیم.»

موفقیت پودموس در حالی است که از عمر این حزب تنها چهار ماه سپری می شود. همچنین حزب راست میانه حاکم هشت کرسی از ۲۴ صندلی خود را در پارلمان اروپا از دست داده و راست میانه و سوسیالیست‌ها که از دهه هفتاد میلادی قدرت را در اسپانیا در دست داشته اند، در مجموع کمتر از ۵۰ درصد آرا را کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز