خبرگزاری کار ایران

لاریجانی با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان با مقام معظم رهبری؛

ستاد مبارزه با فساد باید فعال تر شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۴۱

لازم است سیستم آموزش عالی با حضور مسئولان کشوری توجه ویژه ای به پیشرفت‌های علمی داشته باشد تا مشخص شود که آیا نقضی در قوانین وجود دارد یا خیر و باید این حرکت رو به جلو ادامه یابد.

رئیس مجلس گفت: لازم است سیستم آموزش عالی با حضور مسئولان کشوری توجه ویژه ای به پیشرفت‌های علمی داشته باشد تا مشخص شود که آیا نقضی در قوانین وجود دارد یا خیر و باید این حرکت رو به جلو ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان رویکرد و الویت‌های مجلس را برای سال جاری تدوین کردند و فکر می‌کنم، این برنامه بسیار مدونی برای کمیسیون و کلیت مجلس خواهد بود.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در چهار محور مبارزه با فساد، توجه به فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از پیشرفت های علمی عنوان شد، گفت: ستاد مبارزه با فساد باید فعال تر شود و نمایندگان مردم با حضور در این ستاد موضوعات و موارد را پیگیری کنند. کمیسیون‌های خاص نظارتی مجلس نیز بیشتر به عملکرد مسئولان اجرایی نظارت کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: طبق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی نمایندگان اگر موارد خلافی مشاهده کنند، باید آن را به مجلس گزارش دهند، که این نشان از اهمیت بعد نظارتی قوه مقننه دارد.

لاریجانی حمایت مجلس از پیشرفت‌های علمی و فناوری را ضروری خواند و تصریح کرد: لازم است سیستم آموزش عالی با حضور مسئولان کشوری توجه ویژه ای به پیشرفت‌های علمی داشته باشد تا مشخص شود که آیا نقضی در قوانین وجود دارد یا خیر و باید این حرکت رو به جلو ادامه یابد.

نماینده مردم قم و مجلس شورای اسلامی خطاب به کمیسیون فرهنگی ابراز کرد: این کمیسیون با حضور مسئولان فرهنگی کشور باید بررسی‌های لازم را در خصوص مسائل فرهنگ اسلامی برگزار کند و اگر در این خصوص قانون خاصی مورد نیاز باشد باید آن موارد را تدوین کند، البته در کنار ایجاد قوانین مورد نیاز باید نظارت لازم و مصوبات بودجه در زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص لزوم توجه و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی گفت: لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان دبیرخانه در این زمینه فعال‌تر عمل کند و آقای باهنر که مسئول این امر شده است با کمک کمیسیون‌های مختلف وظیفه هر بخش برای عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص کند.

لاریجانی در بیان محور چهارم سخنان مقام معظم رهبری ابراز کرد: کمیسیون فرهنگی، بهداشت و درمان مجلس باید با مشارکت هم گزارشی در خصوص جمعیت آماده کنند و به مجلس ارائه دهند اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم بار مالی آن است و لازم است با تفاهم دولت مشکل اصل هفتاد و پنج قانون اساسی در این زمینه رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز