خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

رسالت سپاه حفظ انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۸۲

امروز تهدیدهای نظامی بعد از تبدیل شدن به تهدیدهای امنیتی به تهدیدهای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده اند که نمونه‌های آن هم بسیار است، تهدیدهای فرهنگی به اساس انقلاب و ایدئولوژی نظام ضربه خواهد زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسالت سپاه حفظ انقلاب اسلامی است و حفظ انقلاب اسلامی نیز چیزی جز حفظ اسلام ناب نیست.

به گزارش ایلنا، سردار محمدعلی جعفری در نشست شورای فرماندهی سپاه استان قزوین، با تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه و کارکنان سپاه استان در پیشبرد اهداف سپاه گفت: سپاه‌های استانی ماموریت‌های مهمی دارند که باید به درستی تبیین و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: نیروی مقاومت بسیج از بدو تشکیل به دنبال این بود تا به مردم در مدیریت دفاعی، فرهنگی و اجتماعی نظام نقش بدهد و امروز سپاه‌های استانی در این راستا ماموریت دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز تهدیدهای نظامی بعد از تبدیل شدن به تهدیدهای امنیتی به تهدیدهای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده اند که نمونه‌های آن هم بسیار است، تهدیدهای فرهنگی به اساس انقلاب و ایدئولوژی نظام ضربه خواهد زد.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی هر سازمانی مشخص است و معمولا در طول زمان سازمان‌ها به این موضوع کمتر توجه می کنند که برای چه ماموریتی تشکیل شده‌اند و لذا نمی توانند به روز باشند و به همین خاطر شاید در مقابل تهدیدهای گوناگون، قدرت مواجه و ایستادگی ندارند و شناخت فلسفه وجودی سپاه لازمه پاسداری از انقلاب است.

جعفری خاطرنشان کرد: در سپاه نیز توجه به ماهیت سپاه و فلسفه وجودی آن مهم است و باید بدانیم که چگونه به تکلیف خود عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهیت نظامی دارد در کنار آن باید به ماهیت فرهنگی و معنوی خویش نیز توجه کند تا حس تکلیف مدارانه در آن تقویت شود و عمل انقلابی رخ دهد.

جعفری اظهار کرد: تقوا؛ درک و عمل انقلابی بسیار مهم است که بدون آن پاسداری از انقلاب اسلامی به شکل غیرمحافظه‌کارانه مشکل خواهد بود.

وی افزود: هر پاسداری در هر مسئولیت و جایگاهی باید به طور دائم دغدغه لازم در حوزه مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و نظامی را داشته باشد تا بتواند به موقع از انقلاب حفاظت و پاسداری کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران به الزامات دفاع از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: سپاه در حال تحول است و تحول برای سازمان لازم است و در هر تحولی که انجام می شود برخی از چارچوب‌های غلط گذشته را نیز باید شکست و این کار منتقدان و معترضان زیادی را طبیعتا در پی دارد؛ ولی باید تحول انجام شود و صبر کرد، چرا که ایجاد تحول یک کار جمعی و تدریجی است که به زمان نیازمند است.

جعفری اضافه کرد: هیچ سازمانی به حساسیت نهاد سپاه نیست زیرا طبیعت این نهاد حفظ انقلاب اسلامی است و این یک رسالت خطیر و بزرگ است و حراست و صیانت از انقلاب اسلامی چیزی جز حفظ دین خدا و اسلام ناب محمدی(ص) نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: سپاه باید در تراز انقلاب اسلامی رشد کند تا بتواند از این انقلاب به خوبی پاسداری کند.

وی مدرک گرایی، منفعت طلبی، سستی و کاهلی و دلبستگی به نظامات قدیمی با روحیه صرفا نظامی‌گیری را از آفت‌های تحول در نهاد مقدس سپاه دانست.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است، عمل انقلابی است و اگر برای خدا و احیا اسلام تلاش کنیم عزتمند خواهیم شد و همه مسائل دنیوی نیز رنگ و بوی خدایی یه خود می گیرد.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: دو اقدام مهم و محوری باید در سپاه انجام شود تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه در شان انقلاب اسلامی رشد کند و یکی از این دو مولفه مهم شایستگی‌های پاسداری است که باید از جانب فرماندهان در بدنه سپاه مورد توجه قرار گیرد و این مهم به معنای خودسازی درونی و معنوی است که نتیجه‌اش عمل انقلابی خواهد بود.

جعفری در تشریح مولفه اول افزود: عمل انقلابی عملی است که برگرفته از بینش درست و بصیرت لازم است و باید مجاهدانه باشد و به گونه‌ای که با سخت کوشی و مجاهدت می توان عمل انقلابی انجام داد و تکلیف‌مدار بودن به جای وظیفه‌مدار بودن در سپاه تقویت شود.

وی سپاه را بازوی ولایت دانست و گفت: خودسازی معنوی در سپاه بیش از ۱۰ سال است که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است و تعمیق معنویت و استمرار آن در سپاه باید از فرماندهان عالی رتبه جوشش پیدا کند و به بدنه سپاه سرازیر شود که اگر این مهم اتفاق افتد توکل هم ایجاد می شود و وقتی توکل شکل گرفت عمل انقلابی و عمل صالح ایجاد صورت می گیرد.

فرمانده کل سپاه اقدام دوم و مولفه دوم را کادرسازی ذکر کرد و گفت: هر فرمانده و مدیری در سپاه باید به فکر تربیت نیروهای توانمند در سپاه باشد تا از این طریق چرخش نیرویی و مدیریتی در سپاه برقرار شود و در سال‌های آینده نهاد سپاه را جوانانی غیرتمند و مومن و معتقد اداره کنند.

جعفری جوان‌گرایی را در سپاه متفاوت از کاد سازی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم کادرسازی کنید به معنای بی توجهی به نسل قدیم سپاه نیست؛ بلکه به این معناست که نیروهایی تربیت شوند که برای آینده سپاه تکلیف‌گرا باشند و البته جوانان در این زمینه زمینه‌های رشد و تعالی را به خوبی دارند.

در پایان این نشست نیز برخی از مسئولان سپاه استان نظرات خود را درباره مسائل سازمانی و ماموریتی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز