خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد

فتح خرمشهر؛ فتح قله‌های رفیع عزت و شرافت بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۷۰

«خرمشهر»؛ فقط یک قطعه‌ی کوچک از جغرافیای سرزمین ایران اسلامی نیست، بلکه به وسعت قلوب آزادگان و رادمردان عرصه‌ نبرد حق علیه باطل و به گستردگی تمامی ایمان در برابر کفر است.

«خرمشهر»؛ فقط یک قطعه‌ی کوچک از جغرافیای سرزمین ایران اسلامی نیست، بلکه به وسعت قلوب آزادگان و رادمردان عرصه‌ نبرد حق علیه باطل و به گستردگی تمامی ایمان در برابر کفر است.

به گزارش گروه ایلنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد، «سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر»، با صدور بیانیه ای ضمن پاسداشت یاد و خاطره‌ی شهدای والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات الی بیت ‌المقدس، فتح خرمشهر را فتح قله‌های رفیع عزت و شرافت و تجلی ایمان و اراده‌ی راسخ فرزندان برومند انقلاب اسلامی دانست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود ضمن گرامیداشت «روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی» آورده است:

خلق حماسه‌ی سوم خرداد یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های جوانان میهن اسلامی است که شهدای عزیز و گرانقدرمان با اهداء خون‌‌های پاک و بذل جان‌های مطهر خود، این حماسه عظیم را در تاریخ افتخارات ملی و دفتر قطور خاطرات ملت به ثبت رساندند.

«خرمشهر»؛ فقط یک قطعه‌ی کوچک از جغرافیای سرزمین ایران اسلامی نیست، بلکه به وسعت قلوب آزادگان و رادمردان عرصه‌ نبرد حق علیه باطل و به گستردگی تمامی ایمان در برابر کفر است.

«خرمشهر»؛ را خاک نامیدن اهانت به ایمان و سرزمین تصور کردنش جسارت به ایثار و شهامت است.

«خرمشهر»؛ شهر خون و قیام، شهر آتش و دود، شهر نبرد و پیکار جبهه‌ی حق با جنود شیاطین است، شهری که حتی سقوط آن نیز حماسه بود، چرا که عالی‌ترین مرحله از مقاومت انسان مؤمن آزادی‌خواه را به نمایش گذاشت. شهری که در طول ۵۷۵ روز اشغال توسط متجاوزان بعثی عراق، در کمال مظلومیت چون سدی آهنین و خلل‌ناپذیر مقابل تجاوز و زیاده خواهی دشمن قدار ایستادگی کرد.

«خرمشهر»؛ اردوگاه مجاهدان وارسته و جاودان تاریخ است که در سال‌های متمادی با شجاعت و شهامت، ایثار و بذل مال و جان همچون شهابی ثاقب در دل تاریک دشمن بعثی فرو رفته و پرده‌های ظلمتکده‌ی شب سیاه طاغوت و استبداد را در نوردیده و حماسه‌ی عظیم سوم خرداد را آفرید.

«خرمشهر»؛ که بعدها خونین شهر نام گرفت، عصاره وحدت کشورمان و عزم راسخ و اراده‌ی ملی ملت سرافراز ایران در مبارزه با ظلم و طاغوت بود و آزادیش احیای غرور جوانانمان را به دنبال داشت و سروش امنیت و اقتدار را در سراسر میهن زمزمه کرد.

«حماسه آزادسازی و فتح خونین شهر»؛ فقط موفقیتی صرف نظامی و استراتژیک نبود بلکه، یک موفقیت بزرگتر و والاتری بود و آن موفقیتی روحانی و معنوی در جلب و جذب برکات و فیوضات الهی است که این نکته از دستاوردهای آن ظفر شکوهمند به شمار می‌آید.

دلاورمردان سپاه پاسداران، ارتشیان سلحشور و بسیجیان غیور و جان برکف این فرزندان برومند روح الله با اقتداء به حضرت امام خمینی «رحمه الله علیه» حول محور وحدت بخش ولایت فقیه در سوم خرداد ۱۳۶۱ حماسه ای بی بدیل خلق نمودند تا در امتحان الهی با بروز استعدادهای نوظهور در عرصه‌های مدیریت صحنه‌های حساس و حیاتی نظام بار دیگر سربلند و سرافراز از این امتحان سربلند سر برآورند.

به راستی کدام الگوی عملی موفقی به اندازه تجربه فتح خرمشهر می تواند روح ایثار و مقاومت و ایستادگی تا پای جان را به نسل جدید ملموس سازد و آنها را در باور به مقاومت و پیروزی در برابر زیاده خواهان و استکبار جهانی استوارتر گرداند؟

اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل های بعد از آن با تأسی به روح ایمان، خودباوری و اتکاء به خداوند قادر متعال که نشأت گرفته از همان دوران است می‌کوشند تا با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و حفظ وحدت حول محور ولایت در عرصه‌های مختلف پیش روی خود به ویژه عرصه‌های فرهنگ عمومی و اقتصاد ملی و علم و فناوری قله‌های رفیع عزت و افتخار را یکی پس از دیگری فتح کنند. آری به راستی می توان با پاسداشت ارزش های آن، ریشه‌های یاس و ناامیدی را در میهن اسلامی خشکاند و اراده جمعی را برای تحقق اهداف عالیه انقلاب به حرکت در آورد و روحی دوباره در کالبد معنوی جامعه اسلامی دمید. تبیین ارزش های حقیقی و ماندگار سوم خرداد که با تکیه بر روحیه ایثار و مقاومت حماسه ای بی نظیر در تاریخ معاصر ایران اسلامی خلق کرد؛ برای نوجوانان و جوانان پاک فطرت ایران اسلامی آبشخور فرهنگی و معنوی مناسبی است و می تواند زمینه ساز مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ بسیج عمومی در مواقع ضروری و مواجهه با جبهه های شبیخون فرهنگی و جنگ اقتصادی دشمن باشد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این اطلاعیه ضمن گرامیداشت مجدد یاد و خاطره‌ی شهدای اسلام به خصوص شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: سوم خرداد؛ همچنان به عنوان برگ زرینی بر تارک تابناک تاریخ مجاهدت‌های بشری و مقاومت‌های اسلامی می درخشد به طوری که انگیزش الهی در احیاء ارزش‌های والای اسلامی انسانی را در سطح کشور منتشر نموده و تا امروز تشعشعات انوار الهی و نورانیش چراغ راه و هدایتگر ملت در عبور موفقیت آمیز از گردنه های سخت پیش روی انقلاب و گذر از امتحانات الهی بوده است و این حماسه می‌تواند به عنوان الگویی ماندگار فراروی برنامه‌ها و طرح‌های ملّی در فتح قله‌های دیگری از شکوه و افتخار ملّی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز