خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

روسیه نتیجه انتخابات اوکراین را به رسمیت می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۰۹

ولادیمیر پوتین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه اوکراین گفته است که روسیه «به انتخاب مردم اوکراین احترام خواهد گذاشت».

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه امروز – جمعه – تاکید کرد که مسکو نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت ولی با این حال هشدار داد که تحولات این کشور به جنگ تمام عیار داخلی منجر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه اوکراین گفته است که روسیه «به انتخاب مردم اوکراین احترام خواهد گذاشت».

رییس جمهوری روسیه افزود: «اکنون با کسانی دولت را در اختیار دارند در اتباط هستیم و البته با دولت جدید نیز کار خواهیم کرد.»

رییس‌جمهوری روسیه در ادامه آمریکا و کشورهای غربی را به «کودتا» علیه دولت «ویکتور یانوکوویچ» رییس‌جمهوری برکنار شده اوکراین در ماه فوریه متهم کرد.

به دنبال تظاهرات علیه ویکتور یانوکوویچ در ماه فوریه سال جاری میلادی٬‌ وی از پایتخت گریخت و مخالفان در کی‌یف قدرت را به دست گرفتند.

ولادیمیر پوتین همچنین تصریح کرد: «بحران اوکراین از آنجا شروع شد که یانوکوویچ توافق همکاری با اتحادیه اروپا را به تعویق انداخت.»

رییس‌جمهوری روسیه افزود: «این اقدام کودتای با حمایت دوستان آمریکایی را درپی داشت و در نتیجه آن، ‌ اکنون این در کشور یک جنگ داخلی تمام عیار در جریان است و خون بسیاری بر زمین ریخته شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز