خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

اقتدار فرهنگی با حفاظت از میراثفرهنگی قابل دستیابی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۱۶

در جامعه‌ای که هنرمندان آن از ارزش و احترام برخوردار باشند آن جامعه می‌تواند رشد پیدا کند اما در جامعه‌ای که نخبگان، فرهیختگان و اهالی فکر و اندیشه آن منزلتی نداشته باشند رسیدن به اقتدار فرهنگی ممکن نیست.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین هفته فرهنگ رضوی گفت: یکی از اهداف بلندی که می‌خواهیم به آن دست پیدا کنیم رسیدن به اقتدار فرهنگی است و زمانی شکل می‌گیرد که از همه داشته‌ها و میراثفرهنگی خودمان در حوزه‌های علمی و مکتوب محافظت کنیم.

به گزارش ایلنا؛ وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که آزادی بیان به قلم باشد می‌توان به اقتدار فرهنگی رسید؛ افزود: در سایه تضارب آراست که می‌توان به رشد فرهنگی دست پیدا کرد و همه کسانی که دارای فکر، اندیشه و نظر هستند باید بتوانند نظراتشان را بیان کنند و بنویسند و اگر کسانی مخالف این آرا و نظرات هستند آن‌ها نیز باید نظرات و نقد عالمانه خود را در فضایی آرام منتقل کنند.

علی جنتی افزود: در جامعه‌ای که هنرمندان آن از ارزش و احترام برخوردار باشند آن جامعه می‌تواند رشد پیدا کند اما در جامعه‌ای که نخبگان، فرهیختگان و اهالی فکر و اندیشه آن منزلتی نداشته باشند رسیدن به اقتدار فرهنگی ممکن نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز به دنبال شکوفایی اقتصادی هستیم و از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گوئیم. راه آن فرهنگ سازی در حوزه کار، کارآفرینی، وجدان کار، اخلاق و فضیلت‌های اخلاقی است. اگر بتوانیم فضایل اخلاقی را در محیط جامعه گسترش دهیم آن وقت است که می‌توان انتظار داشت در همه ابعاد توسعه پیدا کنیم.

جنتی ادامه داد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند که سیاست، اقتصاد، اجتماع و همه عناوین، ذیل فرهنگ تعریف می‌شود این نکته به این معنی است همه چیز را فرهنگ باید به حرکت بیاورد و در مسیر درست خود قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در سراسر کشور تاکید کرد: تاسیس بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یکی از ابتکارات موثر در جهت معرفی فرهنگ رضوی در قالب فرهنگ و هنر در داخل کشور و در گستره جهان اسلام است.

وی گفت: در شرایطی که ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به شناخت این فرهنگ نورانی داریم و جامعه ما از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد آنچه که می‌تواند در این طوفان‌ها و بحران‌ها ملت ما را از نظر فرهنگی و معنوی نجات دهد شناخت و عمل به سیره و فرهنگ رضوی است.

جنتی اضافه کرد: امروز مساله فرهنگ از مهم‌ترین مسائل جامعه است و اساس انقلاب اسلامی ما بر پایه فرهنگ بنا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز