خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان صورت گرفت:

تصویب یک فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین قوانین کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۹۹

از پایان سال ۹۲ تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با حذف قوانین متضاد در کشور صورت نگرفته، ۱۰۸ سال است که در کشور قانونگذاری انجام می‌شود اما نسبت به تنقیح قوانین مزاحم که باعثشده سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون اجرایی نشود هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده سه قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور با یک فوریت آن موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک بند به تبصره جزء یک، ماده سه، قانون تدوین و تنقیح قوانین کشور با دو فوریت این طرح مخالفت و با یک فوریت آن موافقت کردند.

عبدالرضا مصری به عنوان یکی از طراحان الحاق یک بند به تبصره جزء یک ماده ۳ قانون تنقیح قوانین، گفت: در اواخر سال ۹۲ که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد در جلسه ای که نمایندگان با مسئولان کشور در محضر رهبر انقلاب اسلامی داشتند ایشان فرمودند که در ارتباط با اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هرگونه قوانین مزاحم در کشور باید حذف شود.

وی ادامه داد: از پایان سال ۹۲ تاکنون هیچ اقدامی در رابطه با حذف قوانین متضاد در کشور صورت نگرفته، ۱۰۸ سال است که در کشور قانونگذاری انجام می‌شود اما نسبت به تنقیح قوانین مزاحم که باعثشده سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکنون اجرایی نشود هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در این طرح به تمام دستگاههای اجرایی گفته می‌شود که تا پایان مرداد ماه فرصت دارند تا هرگونه قانون مزاحم در دستگاه خود برای اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی را شناسایی و به مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند از این رو خواهشمندم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن هر چه سریعتر سیاست های اقتصاد مقاومتی با این طرح موافقت کنند.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح از ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه با ۱۲۱ رای موافق، ۲۹ رای مخالفت و ۱۶ رای ممتنع با دو فوریت این طرح مخالفت کردند. همچنین یک فوریت این طرح با ۱۲۱ رای موافق، ۲۶ رای ممتنع و ۱۶ رای مخالف به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز