خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

نسبت تعداد ورودی‌ها و اخراجی‌های بازار کار نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۴۴

سرمایه گذاری مولد اقتصادی و بالا رفتن رشد اقتصادی کشور از جمله راه حل‌های مشکل اشتغال در کشور است که باید با چهاره جوبی علمی همراه باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هنگامی که تعداد شاغلین را در واحدهای جدید با تعداد شاغلینی که به دلیل مشکلات اقتصادی مانند مشکلات کارخانه‌ها بیکار شده‌اند مقایسه می‌کنیم آمار نگران کننده‌ای به چشم می‌آید که از چالشهای حوزه اشتغال ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز سه شنبه مراسم جشن ملی توانمندی و خودکفایی یکصد و بیست هزار خانوار مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حسین انواری سرپرست کمیته امداد، تعدادی از نمایندگان مجلس، سفرا و معاون نماینده مقیم سازمان ملل در ایران برگزار شد.

در این مراسم پس از رونمایی از اولین سامانه نظارت هوشمند اشتغال کشور و تجلیل از سه زن و دو مرد کارآفرین، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از چالشهای اصلی و اساسی اقتصاد ایران اشتغال است گفت: امروز کشور ما با تعداد زیادی جمعیت جوان دارای مدارج دانشگاهی و جویای کار مواجه است؛ هر چند که ایجاد شغل کار دولت نیست. اما این توقع از دولت وجود دارد که شرایطی برای اشتغال مولد و پایدار فراهم کند.

وی افزود: یک ویژگی مهم جمعیت جویای کار در کشور وجود هفتاد درصد زن در بین فارغ التحصیلان دانشگاه است که انتظار شغل مناسب را دارند.

جهانگیری ادامه داد: در مرداد سال گذشته با تورمی بالای ۴۰ درصد مواجه بودیم، که اکنون پس از تلاش‌های دولت این عدد به حدود ۱۷/۶ درصد کاهش پیدا کرده است که مهم‌ترین عامل آن حاکم شدن انضباط مالی بر بودجه کشور است زیرا دولت قصد ندارد از چهارچوب مورد اختیار خود خارج شود و برای نمونه به بودجه بانک مرکزی دست اندازی کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی دو برنامه دیگر دولت برای سال ۹۳ است افزود: امیدواریم در سال ۹۳ اشتغال ایجاد کنیم و از رکود خارج شویم و تورم را نیز کاهش دهیم که یکی از الزامات انجام این کار‌ها استفاده از ظرفیت‌های شکل گرفته، فعال کردن واحدهای موجود تولیدی و تاکید بر رشته‌هایی مانند صنایع نفت و گاز و خودروسازی است که نقش کلیدی دارد.

وی اظهار کرد: به زودی در بخش پتروشیمی وارد دوره جدیدی به عنوان مرحله دوم جهش پتروشیمی خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ثبات اقتصادی کشوری و بین المللی ایجاد شده گفت: ثبات در شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله مهم‌ترین اهداف ماست. اکنون زمانی است که فعالان اقتصادی منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند و به صحنه بیایند. شوراهای که لازم بوده در این زمینه فعال شوند مانند شورای عالی اشتغال فعال شده‌اند.

جهانگیری ادامه داد: سرمایه گذاری مولد اقتصادی و بالا رفتن رشد اقتصادی کشور از جمله راه حل‌های مشکل اشتغال در کشور است که باید با چهاره جوبی علمی همراه باشد.

جهانگیری در پایان با اشاره به نقش مهم سیستم نظارت اشتغال بر واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط گفت: ایران این شایستگی را دارد که در میان بیست قدرت اقتصادی دنیا قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز