خبرگزاری کار ایران

کامیار خبرداد:

دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلا با معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۸۹

اعضای هیات مدیره به تعامل و تفاهم با قوه‌قضاییه در همین مقطع و پیش از ارسال لایحه به مجلس برای رفع ایرادات تصریح کردند.

اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری با معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه دیدار کردند.

محمدرضا کامیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: امروز به اتفاق آقایان محمدنبی، مالکی، صمامی و باقری با حجت‌الاسلام رازینی دیدار و در مورد لایجه جامع وکالت گفت‌وگو کردیم.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: در این مراسم باقری که عضو کمیته اصلی دولت برای بررسی لایحه جامع وکالت بود در خصوص موادی از لایحه اخیر که ناقض استقلال کانون وکلا است مطالبی را بیان و تاکید کردند که شایسته است دستگاه قضایی با اصلاح این مواد زمینه همراهی کانون وکلا را در تصویب روند لایحه فراهم آورد.

وی ادامه داد: ‌حجت‌الاسلام رازینی نیز با تاکید براینکه جامعه وکالت نقش مثبت و موثری در دادرسی عادلانه ایفا می‌کند، اعلام کرد که قوه‌قضایه با استقلال وکالت موافق است و آن میزان از حضور در لایحه وکالت را صرفا برای نظارت دستگاه قضایی در نهاد وکالت پیش‌بینی کرده و ترجیح داده است که به جای اینکه در دادگاه‌ها به اعتراضات مربوط به نهاد وکالت رسیدگی شود، این امر در قالب هیات نظارت اعمال گردد.

کامیار یادآورشد: معاون حقوقی رییس قوه‌قضاییه از کانون وکلا خواست نقطه نظراتی که در لایحه جامع وکالت اخیر به نظر آنان ناقض استقلال می‌باشد را به ایشان منعکس کنیم. البته از دیدگاه حجت‌الاسلام رازینی باید بخشی از موارد اعتراضی لایحه در هنگام بررسی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مرتفع شود و بیش از این ارسال لایحه به مجلس به تاخیر نیافتد.

این عضوهیات مدیره کانون وکلا تاکید کرد: اعضای هیات مدیره در مقابل به تعامل و تفاهم با قوه‌قضاییه در همین مقطع و پیش از ارسال لایحه به مجلس برای رفع ایرادات تصریح کردند.

وی همچنین از برگزاری همایش بررسی لایحه جامع وکالت در اواخر خردادماه خبر داد و افزود: در نظر داریم از مقامات ارشد قوای سه‌گانه برای سخنرانی و بیان دیدگا‌ه‌ها نسبت به نهاد وکالت دعوت کنیم تا نظرات موافق و مخالف را به استحضار صاحب‌نظران برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز