خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با رییس قوه قضاییه عراق:

انتخابات اخیر عراق نشان داد که دمکراسی در عراق نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۲۱

خوشحالیم در شرایطی که تروریست‌ها می‌خواستند فضای عراق را ناآرام جلوه دهند، مردم و دولت عراق گامی شجاعانه برداشته و پاسخ قاطعانه‌ای به بدخواهان و دشمنان منافع خود داده و نشان دادند که تحت تاثیر تهدیدات آنها قرار نمی‌گیرند.

رییس جمهور انتخابات پارلمانی عراق را خوب و موفق توصیف و اظهار کرد: این انتخابات نشان داد که دمکراسی در عراق نهادینه شده و ملت و مسئولان ایرانی از این مسئله و نیز شرکت گسترده مردم عراق در این انتخابات مسرور هستند.

به گزارش ایلنا، ‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در دیدار رییس قوه قضاییه عراق با بیان این‌که ملت عراق همواره به دلیل نزدیکی‌های تاریخی‏، دینی و مذهبی ملتی دوست و برادر برای ایران بوده است، گفت: امیدوارم در دولت آینده عراق نیز روابط دو کشور صمیمی‌تر از قبل به سوی همکاری‌های متنوع‌تر و گسترده‌تر به پیش برود.

روحانی همچنین اظهار امیدواری کرد که سفرهای مقامات دو کشور و از جمله سفر رییس دستگاه قضایی عراق باعثارتقای هر چه بیشتر سطح و گستره همکاری‌ها و تعاملات دو کشور شود.

رییس جمهور در ادامه اظهار کرد: خوشحالیم در شرایطی که تروریست‌ها می‌خواستند فضای عراق را ناآرام جلوه دهند، مردم و دولت عراق گامی شجاعانه برداشته و پاسخ قاطعانه‌ای به بدخواهان و دشمنان منافع خود داده و نشان دادند که تحت تاثیر تهدیدات آنها قرار نمی‌گیرند.

روحانی با بیان اینکه تروریسم به معضلی فراگیر برای منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: همه ملت‌ها و دولت‌ها باید دست به دست هم دهند تا ثبات و امنیت را در منطقه نهادینه کرده و اجازه ندهند دشمنان آنان که قصد دارند فعالیت تروریست‌ها را ناشی از اختلافات قومی جلوه دهند در تحقق نیات خود موفق شوند.

رییس جمهور فعالیت‌های تروریستی در منطقه و مقابله ملت‌ها با آنها را در واقع جنگ بین طرفداران صلح و تروریست‌ها برشمرد و گفت: مردم و ملت‌های منطقه از اقوام و مذاهب مختلف قرن‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و نباید اجازه داد دشمنان فعالیت تروریست‌ها در این منطقه را به تفرقه و جنگ تاریخی قومیتی تبدیل کنند.

مدحت محمود رییس قوه قضاییه عراق نیز در این دیدار با قدردانی از تبریک دکتر روحانی برای برگزاری انتخابات پارلمانی کشورش اظهار کرد: ایفای نقش مثبت و متمدنانه جمهوری اسلامی ایران در حفظ و ارتقای صلح‏، ثبات و امنیت منطقه مایه خوشحالی ملت عراق است.

رییس قوه قضاییه عراق با اشاره به ناکامی تروریست‌ها در ممانعت از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تصریح کرد: انتخابات اخیر گواه آشکاری از تمایل مردم عراق به دمکراسی، بدون قربانی کردن ارزش‌های دینی دیرین بود و نشان داد که تناقضی بین اسلام و دمکراسی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز