خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور متروکه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۹۹

از ۷۵ عدد فرودگاه فعال درکشور تنها به ۱۲ نقطه پرواز صورت می‌گیرد که بازگوکننده اوضاع اسفناک حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور است / بخش عمده‌ای از هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه تسهیل مقررات در حوزه حمل‌ونقل هوایی منجر به استفاده حداکثری از زیرساخت‌های هوانوردی می‌شود، افزود: آزادسازی به ایرلاین‌ها اجازه خواهد داد تا برای کسب‌وکار خود مدل جدیدی تعریف کنند.

حمید غوابش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا زمان فعلی را مناسب برای اجرای قانون ۱۶۱برنامه پنجم دانست و افزود: بیش از۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور به حالت متروکه درآمده‌‌اند و از ۷۵ عدد فرودگاه فعال درکشور تنها به ۱۲ نقطه پرواز صورت می‌گیرد که بازگوکننده اوضاع اسفناک حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور است.

وی افزود: زمانی برای دست دست کردن نیست و برای ابلاغ قانون " آزادسازی نرخ بلیت " و توسعه صنعت هوایی بیش از این نباید تعلل کرد.

غوابش با اشاره به اینکه اجرای این قانون می‌تواند عامل محرک توسعه صنعت هوایی باشد، تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه‌های کشور غیر فعال هستند همچنین بخش عمده‌ای از هواپیماها زمین‌گیر شده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آزاد سازی منجر به افزایش قیمت خواهد شد، گفت: افزایش ناشی از تورم و هزینه تولید یک امر طبیعی است که باید آن را از آزادسازی جدا کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: آزاد سازی بدین معنا است که شرکت‌های هواپیمایی صرف نظر از اینکه هزینه‌های تولید چه‌قدر است نرخ‌های متناسب با تقاضا ارائه دهند و این تفکر که آزادسازی منجر به افزایش نرخ شود اشتباه است.

غوابش با اشاره به اینکه اگر آزادسازی هم صورت نگیرد افزایش نرخ خواهیم داشت، افزود: تنوع قیمت‌ها هزینه تولید را پوشش خواهد داد همچنین کم کردن مقررات در حوزه حمل‌ونقل هوایی موجب توسعه صنعت، تنوع قیمت و استفاده حداکثری از زیرساخت‌های هوانوردی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که با این روش شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند مدل کسب‌وکار جدیدی تعریف کنند، ادامه داد: در یک منطقه ممکن است تقاضا وجود داشته باشد ولی برای مسافر صرفه اقتصادی نداشته باشد، با آزادسازی، نرخ مناسب برای پرواز تعیین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز