خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در مخالفت با یک فوریت طرح مدیریت ادارات آموزش وپرورش به صورت هیأت امنا:

آموزش و پرورش باید تحصیل رایگان در اختیار مردم قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۳۹

متأسفانه در چند سال اخیر از سوی دولت نهم و دهم تعداد زیادی از مدارس روستایی جمع شد و همین مهم معضلات زیادی را برای روستاییان پدید آورد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه طرح مدیریت ادارات آموزش و پرورش به صورت هیأت امنا دارای اخطار اصل سوم قانون اساسی است تاکید کرد: آموزش و پرورش براساس این اصل باید شرایط تحصیل رایگان را در اختیار مردم قرار دهد این در حالی است که طرح مذکور از بحثحاکمیت دولت خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با یک فوریت طرح مدیریت ادارات شهرستان‌ها و کل نواحی مناطق آموزش و پرورش به صورت هیأت امنایی اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر از سوی دولت نهم و دهم تعداد زیادی از مدارس روستایی جمع شد و همین مهم معضلات زیادی را برای روستاییان پدید آورد.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: واقعیت آن است که ‌خانواده‌های مذهبی در روستاهای دور افتاده فرزندان دختر خود را ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر برای درس خواندن به روستاهای همجوار رهسپار نمی‌کنند لذا مانع از خواندن درس فرزندان خود می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر این طرح، طرح خوبی بود دولت آن را در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌کرد پس ضرورت و خلائی در این میان وجود نداشت که دولت اقدامی برای ارائه لایحه به مجلس بدهد.

قاضی‌پور با این سوال که چرا می‌خواهیم کار آسان را سخت کنیم خاطرنشان کرد: ما شاهد بودیم که طرح هیأت امنایی در دانشگاه‌ها نیز با شکست مواجه شد و در حوزه آموزش و پرورش نیز لازم است دولت حاکمیت و وزیر آموزش و پرورش تعهد کاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح دارای اخطار اصل سوم قانون اساسی است تاکید کرد: آموزش و پرورش براساس این اصل باید شرایط تحصیل رایگان را در اختیار مردم قرار دهد این در حالی است که طرح مذکور از بحثحاکمیت دولت خارج می‌شود.

در ادامه موسی الرضا ثروتی نیز در جایگاه موافق طرح مذکور گفت: هیأت امنایی شدن به معنای بومی شدن یا خصوصی شدن مدارس نیست بلکه به معنای اجرای عدالت در استان‌هاست.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا توضیح اعتبارات از سوی آموزش و پرورش با شاخص‌های توسعه مناطق همخوانی دارد، افزود: پاسخ این سؤال منفی است؛ اکنون درباره مدارس تخریبی در کشور می‌توان گفت که استانهایی وجود دارد که از بین ۱۰۰ مدرسه ۱۰ مدرسه آن تخریبی است و استان‌هایی نیز هستند که در هر ۱۰۰ مدرسه ۶۰ مدرسه تخریبی دارند که این نشان می‌دهد دولت‌ها نتوانستند بودجه عادلانه توزیع کنند.

وی یادآور شد: با هیأت امنایی شدن آموزش و پرورش دولت موظف می‌شود بودجه‌ها را متناسب با استان‌ها توزیع و مدیریت، برنامه ریزی و به کار گیری نیروهای انسانی را در اختیار هیأت امنا قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز