خبرگزاری کار ایران

انتقاد زیباکلام از برخوردهای یک بام و دو هوا:

خودسرها حق دارند دلواپس باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۰۹

سیاست‌های هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد خط قرمز بود / آیا تضمینی وجود دارد که اگر طرفداران خاتمی و هاشمی به خیابان‌ها بیایند مورد ضرب‌وشتم قرار نگیرند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است که اگر می‌شود عده‌ای از سیاست‌های هسته‌ای انتقاد کنند، چرا سیاست‌های هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد خط قرمز بود و نباید مورد نقد قرار می‌گرفت. مشکل اساسی حامیان این گروه‌ها این است که همواره به شکل یک بام ودوهوا برخورد می‌کنند.

صادق زیبا کلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تشدید فعالیت‌های تخریبی گروه‌های خودسر گفت: جریانی که در راس گروه‌ءهای خودسر قرار دارد با یک مشکل بنیادی مواجه شده و آن فقدان پایگاه مردمی است.

وی افزود: این گروه‌ها چون می‌دانند از طریق سازوکار مبتنی بر رای مردم جایگاهی ندارند، لذا به شیوه های قلدری و زورگویی روی می‌آورند و تلاش می‌کنند با غوغاسالاری سخنرانی‌ها و تجمع‌های چند هزار نفری را برهم بزنند.

زیباکلام با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل کوتاهی در برخورد با این گروه‌ها آنها توانسته‌اند خیلی بیشتر از رایی که داشتند، سرو صدا به راه بیاندازند، گفت: همه ما به یاد داریم که اوج این اتفاقات در دوره اصلاحات رخ داد به گونه‌ای که وقتی خاتمی با ۲۰ میلیون رای رئیس جمهور شد، از فردای آن روز کفن ‌پوشان در خیابان‌ها به راه افتادند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احترام گروه‌های خودسر برای رای مردم تا جایی است که این رای به آنها باشد، گفت: اگر رای مردم مطابق میل آنها نباشد خیلی راحت آن را زیر پا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه من معتقدم دولت نباید با گروه‌های خودسر برخورد کند، گفت: آنها باید حق راهپیمایی و تظاهرات را داشته باشند، اما حق ندارند در این تجعمات متعرض دیگران شوند. بنده پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه مشهد دیدم که جمعی که در مقابل یک جمعیت صد نفره به ده تا بیست نفر هم نمی‌رسید با غوغا و جنجال تلاش کرد تا این مراسم را برهم بزند.

زیباکلام ادامه داد: این گروه‌ها حق دارند تظاهرات کنند ودلواپس باشند اما در جایی که متعرض دیگران می‌‌شوند، قانون باید به شکل جدی ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بدون مجوز، راهپیمایی و تجمعی توسط این گروه‌ها انجام شود سوال این است که آیا طرفداران اصلاحات و خاتمی و هاشمی نیز می‌تواند چنین کاری انجام دهند. آیا تضمینی وجود دارد که اگر طرفداران این شخصیت‌ها به خیابان‌ها بیایند مورد ضرب‌وشتم قرار نخواهند گرفت. به نظر من نمی‌توان یک بام و دو هوا رفتار کرد.

زیباکلام افزود: اگر می‌شود عده‌ای از سیاست‌های هسته‌ای انتقاد کنند، چرا سیاست‌های هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد خط قرمز بود و نباید مورد نقد قرار می‌گرفت. مشکل اساسی حامیان این گروه ها این است که همواره به شکل یک بام ودوهوا برخورد می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز