خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار مدیرخاورمیانه وزارتخارجه فرانسه:

ایران پرچمدار همکاری‌های بین‌المللی جهان اسلام و اروپا به میزبانی فرانسه بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۴۴

مدیر کل خاورمیانه وزرات امور خارجه فرانسه دلیل سفر به ایران را پیگیری مسائل منطقه‌ای به ویژه سه پرونده‌ای که ایران و فرانسه در آن نقش دارند یعنی لبنان، عراق و سوریه عنوان کرد.

مدیر کل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همکاری‌های ایران و فرانسه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: ایران پرچمدار همکاری‌های بین‌المللی جهان اسلام و اروپا به میزبانی فرانسه بود

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر ولایتی در دیدار با ژان فرانسو ژیرو مدیر خاورمیانه وزارت‌خارجه فرانسه که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: امیدوارم سفر شما برای همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به روابط دو جانبه ایران و فرانسه در طی سال‌های گذشته اظهار داشت: این روابط از روابط ریشه دار، طولانی و با حداقل فراز و نشیب برخوردار بوده است و در زمینه بین‌المللی نیز تا آنجایی که به خاطر دارم توانسته‌ایم همکاری‌های بین‌المللی خوبی با هم داشته باشیم. ضمن آن که من با وزرای خارجه فرانسه سابقه طولانی دوستی دارم.

مدیر کل مرکز تحقیقات استراتژیک محمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای ایران و فرانسه به خصوص در زمینه لبنان یادآور شد: در سال ۱۹۹۶ و در پایان دادن به بحران ۱۶ روزه لبنان ما همکاری خوبی داشتیم.

ولایتی ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک یک ملاقات بسیار خوبی هم با میزبانی وی در کاخ الیزه داشتیم که موضوع آن بوسنی بود و تحرکات آن منجر به نتایج خوبی شد. البته ایران پرچمدار همکاری‌های بین‌المللی جهان اسلام و اروپا به میزبانی دولت فرانسه بود و کمک کرد قتل‌عام مسلمانان در بوسنی خاتمه یابد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: امیدوارم همکاری‌های گذشته الگویی برای همکاری‌های موجود و‌آینده باشد.

ژان فرانسو ژیرو نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: ما در مذاکرات تنها یک هدف داریم و آن توافق محکم، با دوام و ماندگار است.

وی با اشاره به توافق ژنو اظهار داشت: طرح اقدام مشترک نقشه راهی برای این است که طرفین بتوانند از طریق آن راه حل قابل قبولی برای صلح جهانی را دنبال کنند.

مدیر کل خاورمیانه وزرات امور خارجه فرانسه با بیان این که مسئول مذاکرات هسته‌ای نیست در مورد سفرش تصریح کرد: سفرم برای پیگیری مسائل منطقه‌ای به ویژه سه پرونده ای که ایران و فرانسه در آن نقش دارند یعنی لبنان، عراق و سوریه است.

این دیپلمات ارشد وزرات امور خارجه فرانسه، ایران و عربستان را دو کشور مهم منطقه‌ای دانست و یادآور شد: این دو کشور دارای یک روابط قوی و محکم با فرانسه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز