خبرگزاری کار ایران

رئوفیان:

دولت زمینه تشکیل پارلمان حزبی را به شکل جدی فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۲۴۸

اینکه در حال مذاکرات هسته‌ای برخی به بهانه نقد و مناظره در برخی از خبرگزاری ها و متاسفانه در رسانه ملی صحبت‌هایی می‌کنند که اگر اینطور ادامه یابد کشور در دست آمریکا قرار می‌گیرد. آنها توافقنامه را ننگین نامه می‌خوانند که این نگاه صفر و صدی و برد و باخت ظلم به مردم و اجحاف به رهبری است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین خواستار توجه بیشتر دولت به احزاب شد و گفت: دولت زمینه را برای تشکیل پارلمان حزبی به شکل جدی فراهم کند

به گزارش خبرنگار ایلنا ابوالقاسم رئوفیان در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به تاریخچه این تشکل گفت: ‌این حزب از زمان تاسیس تا کنون ۶۳ بار کنگره خود را برگزار کرده و در تدارک برای شرکت هدفمند مبتنی بر برنامه برای انتخابات مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه حزب اسلامی ایران زمین در جبهه ایستادگی عضویت دارد، اظهار کرد: این تشکل با دیگر احزاب و تشکل‌های نزدیک به خود در تعامل است و برای همه احزاب و گروه‌های پروانه‌دار که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند فارغ از گرایش‌شان، احترام قائل است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: تشکل ما در ۱۰ استان نمایندگی دارد و بنا دارد تا زمان انتخابات آتی مجلس تمامی شعب خود در استان ها را تاسیس کند.

سخنگوی جبهه ایستادگی با تاکید براینکه حزب را معبد می‌دانیم و فعالیت حزبی را فعالیت عبادت می‌دانیم خاطر نشان کرد: ما سعی می کنیم از فعالیت‌های یک جانبه نگری، تنگ نظری و نگرش قشری و متعصبانه پرهیز و دوری کنیم و تلاش‌مان این است تا حزب محلی برای تفکر بالنده باشد.

وی در خصوص ابعاد نظامی، اداری، قضایی، فرهنگی و اجتماعی تشکل متبوعش یادآور شد: رویکرد ما در این ابعاد خدامحوری و انسان‌دوستی و توجه به منافع ملی به جای منافع فردی و باندی است و سعی می‌کنیم تمامی پتانسیل ها و ظرفیت‌ها را فارغ از گرایش‌شان مدنظر قرار دهیم.

رئوفیان خطاب به دولت گفت: ‌انتظار ما ایجاد زمینه برای بهره‌برداری از حقوق خود که در اصل ۲۶ قانون اساسی آمده است، می باشد. دولت باید این اعتقاد را داشته باشد که احزاب رکن سوم دمکراسی هستند و می‌توانند دیده‌بان با بصیرتی برای جامعه باشند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید براینکه دولت باید احزاب را مشاوره امین خود بداند و به نظرات آنها توجه کند، ابراز داشت: ‌دولت در برابر انتقادات باید سعه صدر داشته و آنها را بپذیرد. نقد و انتقاد پذیری باید در جامعه گسترش و نهادینه شود و با نمایندگان استانی احزاب برخورد خوبی صورت گیرد و زمینه برای تشکیل خانه احزاب واقعی فراهم شود و به قانون احزاب پایبند باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فعالیت موسمی برخی از گروه‌های سیاسی خاطرنشان کرد: دولت باید مانع از فعالیت این جریان‌ها شود و زمینه را برای تشکیل پارلمان حزبی به شکل جدی فراهم کند.

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به اولین جلسه وزیر کشور دولت تدبیر و امید با احزاب خاطرنشان کرد: در آن نشست مطالبات و وعده‌هایی داده شد که تاکنون عملیاتی نشده است و ما مانتظر اجرایی شدن آنها هستیم.

وی به ناگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: یک فرهنگ جامع که با فطرت الهی سازگار باشد می تواند ما را به اقتصاد مقاومتی برساند. دشمن می‌خواهد در فرهنگ ما رخنه ایجاد کند تا با نقدهای تخریبانه، اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد.

رئوفیان با تاکید براینکه نقد باید منصفانه باشد تصریح کرد: برخی به بهانه نقد هر چیزی که می خواهند می‌گویند و در این روزها، بازار تهمت را گرم کرده‌اند. رهبری می‌گوید تیم مذاکره کنننده را نباید سازش کار بدانیم و آنها را تضعیف کنیم اما در این چند روز که ما در حال مذاکره هستیم آنها به بهانه نقد و مناظره در برخی از خبرگزاری ها و متاسفانه در رسانه ملی صحبت‌هایی می‌کنند که اگر اینطور ادامه یابد کشور در دست آمریکا قرار می‌گیرد. آنها توافقنامه را ننگین نامه می خوانند که این نگاه صفر و صدی و برد و باخت ظلم به مردم و اجحاف به رهبری است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: ‌مگر آنها نمی‌دانند که مذاکرات در چارچوب حلقه نهایی گرفته می شود و رهبری چارچوب‌ها را مشخص می کند و اگر می دانند پس چرا می‌گویند دلواپسیم و همایشی به این نام برگزار می‌کنند و وزیر را در مجلس تهدید می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز