خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

غرب مذاکرات را با شعبده بازی اشتباه گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۷۶

در روزهای اخیر مقامات آمریکا در زمینه مذاکرات هسته ای کم حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای کشیدند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ظاهرا قدرت های بزرگ غربی میدان مذاکرات هسته ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته اند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و ۱ + ۵ تاکید کرد: تیم مذاکره کننده تنها در موضوع هسته ای می تواند مذاکره کند.

رییس مجلس ادامه داد: ناکثین و قاسطین امروز جهان با قدرت اقتصادی و شیطنت های سیاسی در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند و هر روز به بهانه ای ماجرایی درست می کنند. به خاطر مطامع دنیوی جنگ راه انداخته اند و سالهاست با مکر سیاسی و رسانه ای در مقابل مردم ایران سنگ اندازی کرده اند و از سلاح انرژی نفت و بانک نیز استفاده نامشروع کردند تا به مقاومت ملت لطمه وارد کنند.

لاریجانی گفت: اخیرا معاون رییس جمهوری آمریکا به دولت روسیه و آقای پوتین اخطار کرد که نباید از ابزار انرژی در ماجرای اوکراین استفاده سیاسی کند. واقعا خجالت آور است. تعجب آور است این گروه سیاست باز مکار این قدر فراموش کار شده اند. مگر شما در این سالها از ابزار تحریم نفت و گاز علیه ملت ایران استفاده سیاسی نکردید، پس با چه رو و منطقی نسبت به روسیه موعظه می کنید اگر استفاده ابزاری از انرژی در سیاست را تقبیح می کنید که خودتان سالهاست با این روش مقابل ملت ایران ایستاده اید آیا اینان قاسطین دنیای مدرن نیستند.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر مقامات آمریکا در زمینه مذاکرات هسته ای کم حرف ناپخته مصرف نکردند و در آشکار و نهان با ژست های سیاسی خط و نشان برای حد و حدود فناوری صلح آمیز هسته ای کشیدند که تعداد سانتریفیوژها باید در ایران فلان مقدار باشد یا آب سنگین اراک چنین شود یا تحقیق و توسعه فلان محدودیت را پیدا کند.

رییس مجلس اضافه کرد: ظاهرا قدرت های بزرگ غربی میدان مذاکرات هسته ای را با شعبده بازی سیاسی عوضی گرفته اند.

لاریجانی افزود: مذاکرات هسته ای مذاکراتی جدی است تا عیار اتهامات واهی شما روشن شود و ملت ایران ارزشی برای این گونه مانورهای دروغین شما قائل نیست. ملت ایران طی سالهای طولانی مجاهدت و پایداری به چنین دستاورد ملی رسیده است آن هم در شرایطی که شما قوی ترین مقابله را با اراده ملت از خود نشان دادید.

وی یادآور شد: امروز ملت ایران صاحب فناوری صلح آمیز هسته ای شده است و این امری نیست که قابل معامله باشد. ایران در مذاکرات هسته ای به دنبال روشنگری حق خویش به تمامه است نه دنبال اسباب بازی هسته ای، لذا مذاکرات کنندگان ایرانی نمی توانند از هیچ یک از حقوق هسته ای ایران شامل غنی سازی در حد کارخانه غنی سازی و تحقیق و توسعه آن هم بدون هیچ محدودیت صرفه نظر کنند.

رییس قوه مقننه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته روز گذشته تاکید فرمودند مبنای توفیق حرکت کشور را در خود باوری و تکیه بر دانش و توانمندی های داخلی می داند که یک نمونه مهم آن در دانش هسته ای رخ نموده است و به روشنی اعلام می کند که در مذاکرات آینده چارچوب مورد قبول صیانت ازکلیت فناوری هسته ای است و کمیت این فناوری محل چانه زنی نیست و تنها خط قرمز در کیفیت فناوری هسته ای بر حسب فتوای رهبری تولید سلاح می باشد و نه چیز دیگر و وزیر محترم خارجه و تیم مذاکره کننده صرفا در این محدوده و فقط در موضوع هسته ای و نه چیز دیگر می توانند مذاکره را ادامه دهند.

لاریجانی تاکید کرد: قدرت های غربی نیز بدانند که اگر نسبت به مذاکرات مقدماتی با مسامحه برخورد شد مذاکرات نهایی محل مسامحه نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز