خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

با هیاهو، شعار و سخنرانی دلواپسی‌ای حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۶۵

در این مدتی که مذاکرات انجام شده است، شاهد ترک خوردن نظام تحریم و گشایش‌های سیاسی و بهبود جایگاه دپلماتیک ایران در عرصه بین‌الملل هستیم و مردم نیز از رفع و کاهش تحریم‌ها و رسیدن به توافق خوشحال هستند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه با هیاهو، شعار و سخنرانی دلواپسی‌ای حل نمی‌شود، تاکید کرد: من از آقای‌عباسی و سایر مقامات مذاکره‌کننده قبلی سوال می‌کنم که چقدر در زمان آقای جلیلی درباره مذاکرات‌شان با مردم صحبت می‌شد؟ چقدر آنها درباره مذاکرات به مسئولان توضیح می‌دادند؟

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص همایش دلواپسیم گفت: این برادران دلواپس با مقامات کشور بشینند و دلواپسی‌هایشان را بیان کنند تا اگر دلواپسی‌هایشان بحق است، مسئولان این دلواپسی‌ها را مدنظر قرار دهند و اگر ابهامی وجود دارد، ابهام‌ها حل شود و باید دانست که با هیاهو، شعار و سخنرانی دلواپسی‌ای حل نمی‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دلواپسان جمعیتی اندکی هستند که صدایشان فقط بلند است، اظهار داشت: در مجلس نیز این افراد بسیار در اقلیت هستند و در روزی که آقای ظریف به مجلس رفت دیدیم که اکثریت مجلس همراه با آقای ظریف بود و آنها اعتقاد دارند که مسئله هسته‌ای نه با شعار و هیاهو و همایش حل می‌شود بلکه حل شدن آن با تدبیر و مذاکره صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به گشایش و بهبود جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل بیان کرد: نیاز امروز این است که به فرصت بدست آمده جدید، به مثابه یک فرصت نگریسته شود و همه تلاش و کمک کنند تا با استفاده از این فرصت، مشکلات حل شود.

مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌های صورت گرفته برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و ما از تحریم‌ها متضرر شده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این مدتی که مذاکرات انجام شده است، شاهد ترک خوردن نظام تحریم و گشایش‌های سیاسی و بهبود جایگاه دپلماتیک ایران در عرصه بین‌الملل هستیم و مردم نیز از رفع و کاهش تحریم‌ها و رسیدن به توافق خوشحال هستند.

اکرمی با تاکید بر اینکه اگر مذاکره صورت نمی‌پذیرفت، وضع امروز کشور بدتر می‌شد، ابراز داشت: یادمان نرفته که در سال‌های قبل تهیه دارو گران‌تر، سخت‌تر و دشوارتر بود و مردم برای تهیه یک داروی ساده باید مدت‌ها انتظار می‌کشیدند و آن را چند برابر قیمت واقعی تهیه می‌کردند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که منتقدان توافق ژنو مدعی‌اند که دولت آزادی بیان را برای نقد این توافق محدود کرده است. ارزیابی‌تان از این مدعا چیست؟ تصریح کرد: این ادعا دروغ است. من از آقای عباسی و سایر مقامات مذاکره‌کننده قبلی سوال می‌کنم که چقدر در زمان آقای جلیلی درباره مذاکرات‌شان با مردم صحبت می‌شد؟ چقدر آنها درباره مذاکرات به مسئولان توضیح می‌دادند؟ مذاکراتی که در این دولت صورت می‌پذیرد، زیر نظر رهبری است و مذاکره‌کنندگان ما نیز بدون اطلاع رهبری اقدامی نخواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز