خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در رونمایی از خاطراتش:

رسالت کسانی که دل در گروی انقلاب دارند؛ حفظ تاریح صحیح این دوره است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۹۵

وقتی در رابطه با روایات ائمه و پیامبر این از میزان تحریف دیده می‌شود قاعدتا در رابطه با وقایع انقلاب هم ممکن است رخ بدهد. یکی از رسالت‌های اساسی همه کسانی که دل در گروی انقلاب دارند این است که تاریخ صحیح انقلاب را ثبت کنند.

در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب خاطرات علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) که ظهر امروز(۱۸ اردیبهشت) در محل سرای اهل قلم و اقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد؛ وزیر ارشاد خود نیز حضور داشت و سخنانی کوتاه ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وزیر ارشاد گفت: راجع به تاریخ و اهمیت ثبت تاریخ نیازی نیست صحبتی بکنم اگر قبول داریم انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ماست طبیعتا ثبت آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که هر رخداد تاریخی در طول زمان دچار تحریف می‌شود این واقعه مهم تاریخی نیز می‌تواند مورد تحریف واقع شود. ما بالاتر از حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) نداریم و می‌بینیم که سخنان وروایات ایشان نیز از تحریف مصون نمانده است. گاهی از یک واقعه و حدیثروایات متناقضی دیده می‌شود و این برعهده مراجع تقلید است که درست یا نادرست آنان را تشخیص دهند.

وی در ادامه افزود: وقتی در رابطه با روایات ائمه و پیامبر این از میزان تحریف دیده می‌شود قاعدتا در رابطه با وقایع انقلاب هم ممکن است رخ بدهد. یکی از رسالت‌های اساسی همه کسانی که دل در گروی انقلاب دارند این است که تاریخ صحیح انقلاب را ثبت کنند.

جنتی در ادامه گفت: من به دلیل شرایط خانوادگی و زندگی در قم این توفیق را داشتم که از سال ۱۳۴۰ خاطراتم را یادداشت کنم. برای خودم هم وقتی این خاطرات را می‌خوانم جالب است زیرا مربوط به دورانی است که در قم از نزدیک شاهد سخنرانی دستگیری و سپس آزادی امام بودم.

علی جنتی در پایان گفت: جا دارد از مرکز اسناد انقلاب تشکر کنم که توانستند با بسیاری از بزرگانی که جز نسل انقلاب بودند و خاطراتی پیش از انقلاب داشتند در ارتباط باشند و امروز شاهد گنجینه عظیمی از این خاطرات باشیم که یکی از پشتوانه‌های مهم انقلاب اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز