خبرگزاری کار ایران

هشدار کمیسر اتحادیه اروپا درباره بروز نسل‌کشی در آفریقای مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۶۰

این خطر وجود دارد که با یک نسل‌کشی روبه‌رو شویم. قتل‌هایی که می‌بینیم در بیشتر مواقع نتیجه راهزنی است و نه با قصد و نیت کشتن کسی با مذهبی متفاوت روی می دهد. اگر این راهزنی‌ها متوقف نشود اقلیتی قربانی آن خواهند بود و این موضوع آفریقای مرکزی را به نسل‌کشی سوق خواهد داد.

ادامه خشونت‌های قومی و فرقه‌ای در آفریقای مرکزی نگرانی جامعه بین‌الملل را از احتمال بروز نسل‌کشی دیگری در منطقه برانگیخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ پس از آن‌که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل ماه گذشته میلادی از احتمال تکرار فاجعه ۱۹۹۴ روندا ابراز نگرانی کرد، «کریستینا جورجیوا» کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه نیز احتمال بروز یک نسل‌کشی را در آفریقای مرکزی منتفی ندانست.

کمیسر اتحادیه اروپا ضمن دیدار از اردوگاه‌های پناهجویان در آفریقای مرکزی گفت: «این خطر وجود دارد که با یک نسل‌کشی روبه‌رو شویم. قتل‌هایی که می‌بینیم در بیشتر مواقع نتیجه راهزنی است و نه با قصد و نیت کشتن کسی با مذهبی متفاوت روی می دهد. اگر این راهزنی‌ها متوقف نشود اقلیتی قربانی آن خواهند بود و این موضوع آفریقای مرکزی را به نسل‌کشی سوق خواهد داد.»

بنا بر گزارش٬ سازمان ملل٬ بیش از نیمی از جمعیت آفریقای مرکزی نیاز به کمک های غذایی دارند و بیش از یک میلیون نفر نیز به دلیل خشونت‌های خونین خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز