خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با امیرعبداللهیان

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۱۴

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان مسولیت این نهاد را در سوریه سنگین بر شمرد و ضمن تشریح تجربیات کشورمان در امر کمک رسانی به مردم سوریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری با صلیب سرخ جهانی در حل مشکلات انسانی در سوریه را اعلام کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پیرامون موضوع کمک‌های انسان‌دوستانه در آفریقا و کشورهای منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد بین المللی در ارسال کمکهای انساندوستانه به نیازمندان در کشورهای بحران زده، از همکاری جمهوری اسلامی ایران با این نهاد تقدیر کرد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در سوریه، ماموریت صلیب سرخ جهانی را نگاه صرفا تخصصی و فنی به مساله کمکهای بشردوستانه عنوان کرد و مخالفت خود را با سیاسی کردن این پرونده اعلام نمود.

وی خواستار همکاری کشورهای دارای تاثیر در تحولات سوریه به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت فعالیتهای انساندوستانه در سوریه شد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تقدیر از تلاشهای صلیب سرخ جهانی در حوزه های مختلف ماموریتی، مسولیت این نهاد را در سوریه سنگین بر شمرد و ضمن تشریح تجربیات کشورمان در امر کمک رسانی به مردم سوریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری با صلیب سرخ جهانی در حل مشکلات انسانی در سوریه را اعلام کرد.

وی تشدید وخامت اوضاع انسانی در سوریه را نتیجه حمایت کشورهای خارجی از گروههای تروریستی دانست و بر ضرورت عدم سیاسی کاری در مسائل انساندوستانه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به همکاری خوب دولت و هلال احمر سوریه با صلیب سرخ جهانی، آمادگی کشورمان برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در کمک رسانی به سوریه را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز