خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عالی کشور:

تندروی‌های بی مورد و بداخلاقی‌ها شکاف بین مسئولان ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۴۹

باید بساط بی قانونی و هنجار شکنی در حالیکه سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، برچیده شود، باید بساط اضافه‌خواهی خودسرها درهم ریخته شود و ریشه بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها در جامعه خشکانده شود.

رییس دیوان عالی کشور با تاکید براینکهباید بساط اضافه‌خواهی خودسرها درهم ریخته شود و باید ریشه بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها در جامعه خشکانده شود، گفت: تندروی‌های بی مورد و بداخلاقی‌ها شکاف بین مسئولان ایجاد می‌کند

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محسنی گرکانی در جلسه امروز هیأت عمومی دیوان عالی کشور اظهار داشت: شناخت اسلام هم بصیرت می‌خواهد هم عمل، جامعه اسلامی به ویژه جوانان برای شناخت اسلام به روشن دلی و بصیرت نیازمند هستند.

وی افزود: زمانی که فرد مسلمان بصیرت پیدا کند عمل و اجرای دستورات اسلام برای او آسان می‌شود و قطعاً با نشاط و انگیزه روحی بسیار قوی به آن دستورات عمل می‌کند، زیرا بصیرت یعنی بینش و روشنی و روشندلی قلب و راغب در مفردات القرآن می‌گوید: بصیره القلب «یعنی با نیروی عقلی و خرد ورزی و فهم عالی رسیدن به حیات معنوی.

رئیس دیوان عالی کشور تأکید کرد: خدای تبارک و تعالی به پیامبر اکرم(ص) می فرماید که به امت اسلامی بگو این پیام را به مردم برسان راه و روش من و آیین اسلام این است که همگان را به سوی خدای واحد یکتا دعوت کنم و بگو این راه را نا آگاهانه یا از روی گفته دیگران نمی‌پیمایم و تقلید نمی‌کنم بلکه از روی آگاهی و بصیرت خودم و پیروانم، همه مردم جهان را به سوی این آئین الهی فرا می‌خوانیم.

رئیس هیأت عمومی دیوان تصریح کرد: این فرمان الهی نشان می‌دهد که پیروان رسول گرامی اسلام به نوبه خود باید دعوت کننده به سوی آئین حق باشند با تبلیغات و موعظه حسنه دیگران را به راه خداپرستی دعوت کنند تا راه شناخت رهبران راستین روشن شود.

آیت‌الله گرکانی خاطر نشان کرد: با داشتن گنجینه‌های معنوی و ارزشی در قرآن کریم و نهج البلاغه و سخنان گران سنگ و ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت و قانون اساسی در نظام قضایی مترقی برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) باید بساط بی قانونی و هنجار شکنی در حالیکه سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، برچیده شود، باید بساط اضافه‌خواهی خودسرها درهم ریخته شود و ریشه بداخلاقی‌ها و تندروی‌ها در جامعه خشکانده شود.

وی با اشاره به فضاسازی‌های اخیر در جامعه تأکید کرد: تندروی‌های بی مورد و بداخلاقی‌ها شکاف بین مسئولین خدمتگذار ایجاد می‌کند و مانع دسترسی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت رسانی به قشر ضعیف جامعه خواهد شد و اگر خدای ناکرده این گونه اعمال باعثشکاف در اتحاد مسئولین نظام شود مدیریت نقصان پیدا می‌کند که متأسفانه روز به روز به این مسائل دامن زده می‌شود.

وی افزود: باید در خیلی جاها از خودگذشتگی نشان دهید تا به آرمان‌های والا و مقدس برسیم.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن تشکر از دولت به خاطر اجرای طرح سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور گفت: خداپسندانه ای است که امید است در اجراء درست آن دقت لازم اعمال شود و اما تذکر در مورد سخنرانی آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در خصوص اینکه اعلام شده پرونده معوقات بانکی که جمع آن بسیار بالاست با ذکر اسامی به قوه قضائیه ارسال شده است. لذا لازم است مسئولین اعلام نمایند این شکایت را به کجا ارائه داده اند دفتر قوه قضائیه؟ دفتر دادستان کل و… و جای آن را شخصاً اعلام نمایند چون مردم منتظر هستند که قوه قضائیه در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد لذا شایسته است اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز