خبرگزاری کار ایران

محمدی درتذکر شفاهی:

سطح آب سفره‌های زیرزمینی قزوین تا ۲۵ متر کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۵۴

نه تنها در تأمین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم، بلکه در تأمین آب شرب شهرستان‌های قزوین و آبیک و البرز نیز با معضلات جدی روبرو شده‌ایم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا ۲۵ متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرونشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود محمدی در جلسه علنی امروز امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به مسئولان اجرایی کشور گفت: متاسفانه سطح آب سفره‌های زیرزمینی تا ۲۵ متر کاهش یافته و با پیشرفت شوره‌زار در دشت بی‌بدیل قزوین و فرونشست زمین و خشک شدن باغستان سنتی قزوین مواجه هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز ادامه داد: این مشکل به حدی بزرگ شده که امروز نه تنها در تأمین آب کشاورزی در شهرها و روستاها ناتوانیم، بلکه در تأمین آب شرب شهرستان‌های قزوین و آبیک و البرز نیز با معضلات جدی روبرو شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌ها نیز تقاضای اتصال الموت شرقی به تنکابن و الموت غربی به رحیم‌آباد رودسر که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، را داریم چرا که بدون شک این اقدام باعثکوتاه شدن مسافت به میزان ۱۸۰ کیلومتر و صرفه‌جویی در مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت خواهد شد و در این صورت شاهد بازگشت کل سرمایه‌گذاری به عمل آمده هستیم.

محمدی در ادامه خواستار ادامه متروی هشترود به قزوین و راه‌آهن قزوین و بوئین‌زهرا به قم و کمربندی جنوبی قزوین به روش فاینانس یا از محل فروش اوراق مشارکت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز