خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در نطق پیش ازدستور:

وضعیت سهام عدالت تاسف بار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۲۲

استراتژی های اقتصادی دولت مشخص نیست و فقدان راهبردهای دولت در سیاست های ارزی و همچنین فقدان سیاست های پولی، حمایتی، بیمه اجتماعی به ایجاد مشکل برای فعالان اقتصادی منجر شده است

نماینده مردم کرمان گف: وضعیت تاسف باری در سهام عدالت وجود دارد و اخیرا به من خبر داده اند که در یکی از شهرستانها ۲۰ درصد از سهام عدالت به نام ا شخاص زده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب در نطق میان دستور خود گفت: مسئولان دولتی و مردم عزیز ایران اسلامی اطلاع دارند که اگر از تمامی ظرفیت های کشور استفاده شود می‌توانند به مشکلات غلبه کرد، مشکلات ساختاری، سیاستگذاری، ‌تحریم، فرهنگ عمومی و اقتصاد رانتی از مهمترین مشکلات کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: انتظار امروز مجلس از دولت در عرصه اقتصادی این است که ابتدا انسجام درونی کابینه حفظ شود.

وی با تاکید بر پرهیز از اظهار نظر متناقض در زمینه اقتصادی گفت: وجود فرماندهان متعدد اقتصادی و یا به عبارتی ژنرال های اقتصادی و اظهار نظرهای متفاوت باعثشده هزینه اداره کشور افزایش یابد.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه ایده های متفاوت اقتصادی مشکلات را حل نمی‌کند و نیاز به تدبیر ویژه وجود دارد اظهار داشت: مصادیق تفاوت نظر فرماندهان اقتصادی در موضوعاتی مانند ارائه سبد کالا، هدفمندی یارانه و نرخ ارز محرز است.

پورابراهیمی تصریح کرد: استراتژی های اقتصادی دولت مشخص نیست و فقدان راهبردهای دولت در سیاست های ارزی و همچنین فقدان سیاست های پولی، حمایتی، بیمه اجتماعی به ایجاد مشکل برای فعالان اقتصادی منجر شده است و دولت باید سیاست های مشخصی در عرصه اقتصاد تعیین و ابلاغ کند.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری محور وحدت در ارکان نظام شده است و خوشبختانه دولت محترم استقبال خوبی از این سیاست ها کرده است.

وی گفت: ضرورت فعلی اقتصاد کشور تدوین برنامه عملیاتی در عرصه اقتصاد مقاومتی است و همچنین باید تلاش کرد مطالبه رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد تحقق یابد.

پورابراهیمی ادامه داد: از رئیس جمهور و کابینه انتظار است برنامه زمان بندی اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی را سریعتر مشخص کند و به مجلس ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سهام عدالت به امپراطور رانت در اقتصاد کشور تبدیل شده است و دهها هزار میلیارد تومان منابع کشور در دستان تعداد معدودی قرار گرفته است.

پورابراهیمی گفت: چرا باید اموال عمومی کشور در موضوع سهام عدالت و اقتصاد که بیش از ۱۰ برابر بودجه عمران کشور است از سوی افراد پشت پرده اداره شود، با وجودی که ۶ ماه است اسامی هیات های مدیره‌ها و پاداش های آن ها را درخواست کرده ام و جوابی به من داده نشده است که برای این منظور به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کردم.

وی افزود: باید اطلاعات سهام عدالت در کشور مشخص شود متاسفانه وزیر اقتصاد جواب مشخصی به من نمی‌دهد مردم هم اطلاعی از این موضوع ندارند بنابراین از رئیس جمهور خواهش می‌کنم رسیدگی کند.

پورابراهیمی گفت: وضعیت تاسف باری در سهام عدالت وجود دارد و اخیرا به من خبر داده اند که در یکی از شهرستانها ۲۰ درصد از سهام عدالت به نام ا شخاص زده شده است.

وی تصریح کرد: از وزیر اطلاعات و رئیس جمهور می‌خواهم تکلیف منابع سهام عدالت را مشخص کنند و به این وضعیت رسیدگی کنند و همچنین انتظار از دولت این بود در تعیین نرخ سود در سپرده های بانکی ورود می‌کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: کاهش سود سپرده های بانکی هزینه های بنگاهی را کاهش میدهد و اقتصاد را رونق می‌دهد البته از بانک مرکزی و دولت این است به این موضوع ورود کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از استاندار کرمان یادآور شد: مشکلات شرکت ملی مس تاکنون حل نشده است و شاید بازنشستگان نتواند ماموریت های این شرکت را به سرانجام برسانند و باید مدیریت صحیحی از سوی مسئولان در این زمینه اعمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز