خبرگزاری کار ایران

افخم در پاسخ به ایلنا:

وزارت خارجه درصدد رفع دلواپسی همه دلواپسان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۶۸

پیگیری وضعیت ایرانیان دربند در ترکمنستان در سطوح بالا در حال انجام است و امیدوارم خبر سازی‌های غیر مستند به بدتر شدن وضعیت هموطنانمان ضربه‌ای وارد نکند / منتقدان به عزم و امید مردم و تیم مذاکره کننده اعتماد بیشتری داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه این وزارتخانه درصدد رفع دلواپسی همه دلواپسان است، گفت: در همایش دلواپسیم سخنرانان متعدد و فراوانی صحبت کردند و دلواپسی‌هایشان را ابراز داشتند و اگر بخواهم نظرم را در باره هر یک از موارد اعلام کنم ظلم به دیگر کسانی است که دلواپسی‌هایشان را بیان نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرضیه افخم در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت ایرانیان زندانی در ترکمنستان و اینکه گفته می شود وزارت امور خارجه این کشور آزادی ایرانیان زندانی را منوط به آزادی ۴ شهروند ترکمنستانی در ایران کرده است گفت: من هم اخباری پراکنده و غیر مستند دراین رابطه شنیده ام البته آنها را تایید نمی‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش وزارت امور خارجه مبتنی بر حفظ و استیفای حقوق ایرانیان در سراسر دنیا است، اظهار داشت: وضعیت ایرانیان در بند در ترکمنستان از جمله موضوعاتی است که در وزارت امور خارجه درحال پیگیری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه پیگیری وضعیت ایرانیان دربند در ترکمنستان در سطوح بالا و از جمله پیگیری وزیر امور خارجه کشورمان در حال انجام است تصریح کرد: امیدوارم خبر سازی‌های غیر مستند به بدتر شدن وضعیت هموطنانمان ضربه‌ای وارد نکند.

وی ادامه داد: ما پیگیر شرایط برای آزادی و برگشت آنها به کشورمان هستیم.

افخم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره نظرش درخصوص برگزاری همایش دلواپسیم و اینکه در این همایش اتهاماتی به وزارت امور خارجه وارد شد ابراز داشت: وزارت امور خارجه درصدد رفع دلواپسی همه دلواپسان است و از همه منتقدان می‌خواهیم تا پیشنهادات و راهکارهای عملی شان را دراین رابطه ارائه کنند.

سخنگوی و زارت امور خارجه در خصوص مواضع هر یک از سخنرانان این همایش بیان کرد: در این همایش سخنران‌های متعدد و فراوانی صحبت کردند و دلواپسی‌هایشان را ابراز داشتند و اگر بخواهند نظرم را در باره هر یک از موارد اعلام کنم ظلم به دیگر کسانی است که دلواپسی‌هایشان را بیان نکردند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه درپاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه در این همایش درخواست شد تیم مذاکره کننده تغییر کنند، اذعان داشت: باشروع مذاکرات شاهد ابراز نظرها و نقدهایی درباره انجام و نحوه کار مذاکرات بودیم و ما همانطور که اعلام کردم پذیرای نقدهای دلسوزانه در این رابطه هستیم.

افخم با تاکید براینکه بهترین عملکرد، کمک به شکل‌گیری اجماع ملی در رابطه با مذاکرات است به دریافت تعداد زیادی از پیشنهادات از سوی کارشناسان، اساتید و شهروندان اشاره کرد وخاطر نشان کرد: ما از همه می‌خواهیم که پیشنهادات عملی خود را در این رابطه ارائه کنندو به منتقدان هم توصیه می‌کنم به عزم و امید مردم و تیم مذاکره کننده اعتماد بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز