خبرگزاری کار ایران

آمریکا به شورای مخالفان سوری اجازه تاسیس دفتر دیپلماتیک داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۹۹

دولت آمریکا همچنین اعلام کرد که تجهیزات غیرکشتاری به ارزش ۲۷ میلیون دلار در اختیار فرماندهان مخالفان در سوریه قرار خواهد داد.

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که واشنگتن به ائتلاف اصلی مخالفان سوری اجازه می‌دهد که در شهر واشنگتن یک دفتر نمایندگی دیپلماتیک تاسیس کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دولت آمریکا همچنین اعلام کرد که تجهیزات غیرکشتاری به ارزش ۲۷ میلیون دلار در اختیار فرماندهان مخالفان در سوریه قرار خواهد داد.

این تدابیر پیش از دیدار قریب‌الوقوع «احمد جربا» رئیس شورای مخالفان با مقام‌های بلندپایه آمریکایی در واشنگتن اتخاذ می‌شود.

آمریکا پیش از این در دسامبر ۲۰۱۲ این گروه را به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه به رسمیت شناخته بود.

بر اساس این گزارش، این مساله به آن معنی نیست که آمریکا این شورا را به عنوان دولت سوریه به رسمیت می‌شناسد یا به اعضای آن مصونیت دیپلماتیک اعطا می‌کند.

این شورا همچنین اجازه نخواهد یافت سفارت سوریه در واشنگتن را در اختیار گیرد. این سفارتخانه در ماه مارس توسط وزارت خارجه آمریکا معلق شده بود.

یک مقام آمریکایی که از وی نام برده نشده است، به آسوشیتدپرس گفت که ایجاد دفتر دیپلماتیک یکی از درخواست‌های اصلی شورای مخالفان بود.

هیات شورای مخالفان سوریه که همچنین به «ائتلاف ملی سوریه» معروف است روز دوشنبه وارد واشنگتن شد.
انتظار می‌رود جربا پنجشنبه آینده با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.

این دیدار درحالی انجام می‌شود که نیروهای وفادار به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در نبرد با مخالفان دستاوردهای چشمگیری داشته‌اند.

کمک ۲۷ میلیون دلاری آمریکا به مخالفان مجموع کمک‌های این کشور را به ۲۸۷ میلیون دلار از زمان شروع درگیری می‌رساند.
هرچند دولت آمریکا اعلام نکرده است که چه نوع کمک‌های «غیرکشتاری» داده خواهد شد، در گذشته وسایل ارتباطی، تجهیزات کامپیوتری، نقلیه و دفاعی مثل زرهی در اختیار مخالفان گذاشته شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز