خبرگزاری کار ایران

هواداران روسیه به مقر فرماندهی پلیس اودسا حمله کردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۸۳

پلیس اودسا پس از هجوم به مقر فرماندهی‌اش شماری از بازداشتی‌ها را، ظاهرا برای آرام کردن جمعیت، آزاد کرد.

هواداران روسیه در شهر «اودسا» در شرق اوکراین، به مقر فرماندهی پلیس این شهر حمله کرده و پلیس را وادار کردند صد‌ها نفر از بازداشتی‌های روزهای اخیر را آزاد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پلیس اودسا پس از هجوم به مقر فرماندهی‌اش شماری از بازداشتی‌ها را، ظاهرا برای آرام کردن جمعیت، آزاد کرد.

جمعیت فریاد می‌زد: «روسیه، روسیه».

معترضان همچنین پرچم اوکراین را در این محل پایین کشیدند.

جمعه گذشته بیش از ۴۰ نفر که اغلب از جدایی‌طلبان و هواداران روسیه بودند، در درگیری‌های شهر اودسا کشته شدند. بیشتر آنها افرادی بودند که در ساختمان یک اتحادیه کارگری که به آتش کشیده شد، سنگر گرفته بودند.

این خونین‌ترین روز بحران اوکراین پس از درگیری‌های مرگ‌بار ماه فوریه در کی‌یف بوده است.

خشم هواداران روسیه در پی این واقعه برانگیخته شده است و دولت موقت در کی‌یف برای یادبود قربانیان دو روز عزای ملی اعلام کرد.

«آرسنیی یاتسنیوک» نخست‌وزیر موقت اوکراین پلیس این کشور را در جلوگیری از بروز خشونت مقصر دانسته است.

نخست‌وزیر دولت موقت اوکراین دستور تحقیق جامع درباره کشتار جمعه اودسا صادر کرده و گفته است که همه فرماندهان ارشد پلیس شهر اخراج شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز