خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

کارگر و معلم دو ستون استوار در اعتلای نظام اسلامی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۲۵

شهید مطهری در تبیین حقایق دینی از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت و اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند انقلاب اسلامی در بطن و متن کتابهای استاد مطهری است، حکایت از این جایگاه رفیع دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران ومعلمان دو بازوی اعتلای نظام اسلامی هستند، گفت: بار تولید بر شانه های قدرتمند کارگران است و ترویج فرهنگ توسعه ملی در اندیشه های معلمان سامان می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور اظهار کرد: این دو قشر پرتحرک ستون‌های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند و بار تولید بر شانه‌های قدرتمند کارگران پرتوان و فرهنگ توسعه ملی متناسب با ارزش‌های ناب اسلامی بر اندیشه‌های بارور معلمان، سامان می‌یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شخصیت استثنایی شهید مرتضی مطهری که با فهم دقیق و تبیین گزاره‌های دینی و عقلی راه را برای رسیدن به مراتب معرفت و ادراک حقایق هموار نمود و با اندیشه پروده شده با علم راه رسیدن به جزم نظری و رفتار مبتنی بر ایمان و علم و معرفت را فراروی انسان‌ها گشود و این امکان را فراهم کرد روز شهادت آن بزرگوار به نام زیبای معلم نامگذاری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: شهید مطهری نمود قول سدید بود سخن و کلام او از برهان و استحکام منطقی برخوردار بود، عقل را در سایه دانش و علم پرورده بود و با نقل معتبر و برآمده از متون متقن دینی در راه تبیین گزاره‌های دینی از تمامی ظرفیت خویش بهره گرفت.

ابوترابی فرد تصریح کرد: استاد شهید مرتضی مطهری با اتقان، استحکام و انسجام علمی بر قله‌های بلند دانش پرواز نمود و مرز‌های علم را فتح کرد و با رصد نیازهای فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان‌ها به پاسخ درست آن پرداخت او با اندیشه‌های روشن فکرانه التقاطی و با ارتجاع با قاطعیت برخورد می‌نمود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری در تبیین حقایق دینی از تمام ظرفیت خویش بهره گرفت و اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند انقلاب اسلامی در بطن و متن کتاب های استاد مطهری است، حکایت از این جایگاه رفیع دارد. ایشان می‌فرمایند نظام جمهوری اسلامی برپایه آن تفکر و برداشت از اسلام بنا شده است که استاد مطهری آنرا ارائه کرده است.

ابوترابی فرد ادامه داد: این جایگاه خطیر زمینه طرح آن سخن ماندگار امام خمینی(ره) را فراهم آورد که فرمودند آثار شهید مطهری بدون استثنا آموزنده، راهگشا و انسان ساز است. یاد و نام این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم و امیدوارم جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی با بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب دینی این شخصیت بزرگ دنیای اسلام در فهم، تبیین و آراسته شدن به آموزه‌های دین گام بلند و استوار بردارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم می‌دانم حادثه ناگوار در کشور اسلامی همسایه افغانستان که موجب رحلت جمع کثیری از شهروندان عزیز در کشور اسلامی افغانستان گردید محضر ملت، دولت و خانواده‌های سوگوار این عزیزان تسلیت عرض کنم و از دولت می‌خواهم از تمامی ظرفیت خویش برای کمک رساندن به خانواده‌های اسیب دیده و همکاری با دولت افغاتسان در تسکین آلام ملت افغانستان کمال همکاری را داشته باشد.

وی در ادامه نطق خود به رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار برای درگذشت پدرش، ‌ منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل به علت درگذشت خواهرش، ‌ علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران برای درگذشت برادرش و حسین طلا نماینده تهران برای درگذشت مادرش تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز