خبرگزاری کار ایران

موسوی لاری در نشست سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار: / تکرار /

آمارهای نادرست دولت قبل اعتماد مردم را از بین برده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۷۱

برخی‌ها که می‌گفتند امام زمان نذرکرده تا دولت نهم و دهم سر کار بیاید و برای رئیس جمهور هاله نور می‌ساختند برای آن دولت هسته انحرافی ساختند و در مقابلش ایستادند و امروز هم جلوی دولتی که با اراده مردم بر سر کار آمده است ایستاده اند و طلبکارانه با آن برخورد می‌کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: باید بپذیرم که تشکل ها باید جلسات خود را داشته باشند و حرفشان را بزنند. شاید باز کردن درها و آزادی سلایق راه بهتری باشد و نتایج بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری در ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد، با اشاره به روز شوراها گفت: این روزها روزهای به یاد ماندنی در کشور ما است، چراکه شوراها موجب تامین مردم سالاری در کشور ما هستند.

وی با اشاره به حدیثامام باقر(ع) مبنی بر اینکه سخن حق را از هر کسی بشنوید، ولو آنکه خودش عمل نکند، اظهار داشت: بهره‌گیری از همه نظرات و دیدگاه‌ها از توصیه های امام محمد باقر(ع) است.

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با اشاره به حدیثدیگری از امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: می‌توان به جامعه‌ای افتخار کرد که در آن راستگویی و امانتداری محور باشد و اگر به سخن حق به عنوان آنکه حق است نه انکه چه کسی می‌گوید و به باطل برخلاف ظاهر توجه کنیم، می‌توانیم به آن جامعه افتخار کنیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به ثبت نام افراد برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: اینکه گفته‌می شود ۶۳درصد در این ثبت نام‌ها درآمد خود را زیر ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند و ۱۶درصد هم زیر ۸۰۰هزار تومان و درصد کمی درآمد شان بالای یک میلیون است، اگر این آمارها درست باشد واقعیت تلخی برای جامعه ما است که جامعه‌مان از این وضعیت اقتصادی برخوردار است و اگر درست نباشد خیلی بد است که در جامعه صداقت وجود ندارد.

موسوی لاری با بیان اینکه وقتی در ۸ سال گذشته مسولان دولت وقت آمارهای نادرستی را به مردم ارائه می‌کردند مردم هم دیگر اعتمادشان از بین رفته است، تصریح کرد: چه آماری از این ۸ سال وجود دارد که می توان آنها را آمار حقیقی دانست و دولتمردان به آنها استناد کنند. نتیجه قهری این مسئله موجب این می شود که بخشی از مردم حقیقت را بیان نکنند.

وی با بیان اینکه برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های والا و فراگیر باید تشکل‌ها و نهادهای مدنی ایجاد و حاکم شوند، تاکید کرد: در جامعه امروز نهادهای مدنی امر بدیهی هستند و بعید می‌دانم که کسی بگوید تحزب امر بدی است و نهاد مدنی را تکذیب کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه هم در قانون اساسی و هم در نظام اسلامی تنوع سلایق پذیرفته شده است، اذعان داشت: نمی توان گفت که یک سلیقه از سوی یک جریان به همه تحمیل شود و همه بپذیرند، چرا که جامعه ما یک جامعه ۸۰ میلیونی است که سلایق مختلفی در آن وجود دارد و باید به آنها از طریق قانونی میدان داده شود تا ورود پیدا کنند تا با تجارب آنها، راه و روشی که می تواند آینده را تضمین کند، بوجود آید.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه تحمیل سلیقه به جامعه ناکارآمدی خود را در طول تاریخ نشان داده است، بیان کرد: راه اصلی در یک جامعه پذیرش تنوع بر مدار میثاق ملی که همان قانون اساسی است، می‌باشد که آن سلایق بتوانند خود را در جامعه مطرح کنند.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه باید احزاب را تقویت کرد، یاد آور شد: باید در این مسیر از حرکت باز نایستاد و از کوره هم در نرفت و باید مسولان بپذیرند تنوع سلایق یک حقیقت است و ظهور از طریق احزاب راهی است که بشر پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها می گفتند مردم وضو گرفته‌اند و امام زمان نذر کرده تا دولت نهم و دهم سر کار بیاید و برای رئیس جمهور هاله نور می‌ساختند، ابراز داشت: در دولت دهم دیدیم که این افراد برای آن دولت هسته انحرافی ساختند و در مقابلش ایستادند و امروز هم جلوی دولتی که با اراده مردم بر سر کار آمده است ایستاده اند و طلبکارانه با آن برخورد می‌کنند.

وزیر اسبق کشور ادامه داد: این افراد بدون آنکه برگردند و پاسخگوی این باشند که دولت گذشته ۸۰۰میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را چه کرد و فساد ۳هزار میلیاردی چگونه شکل گرفت و چرا این شرایط بوجود آمد و در رفتار خود تجدیدنظر کنند و با این دولت با احتیاط بیشتری برخوردکنند، همچنان طلبکارانه با این دولت برخورد می‌کنند.

موسوی لاری با بیان اینکه فضای امنیتی در ۸سال گذشته جواب نداده است، اذعان داشت: باید بپذیرم که تشکل ها باید جلسات خود را داشته باشند و حرفشان را بزنند. شاید باز کردن درها و آزادی سلایق راه بهتری باشد و نتایج بهتری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز