خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفتگو با ایلنا:

در فضای آرام تندرو‌ها مجال ابراز وجود ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۶۸

در فضایی آرام و غیر امنیتی هیاهوی تندرو‌ها در میان طنین اظهار نظر بزرگان و کار‌شناسان گم خواهند شد / چنانچه زمینه همکاری میان عقلای اصولگرا و اصلاح طلبان فراهم شود، مجالی برای جوسازی تندرو‌ها باقی نخواهد ماند.

معاون وزیر کشور در دوره اصلاحات تحقق وعده‌های دولت را یکی از ابزارهای دولت برای مقابله با گروه‌های تندرو عنوان کرد و گفت: فضای امنیتی کشور باید به فضای غیرامنیتی تبدیل شود، چرا که در فضایی آرام و غیر امنیتی هیاهوی تندرو‌ها در میان طنین اظهار نظر بزرگان و کار‌شناسان گم خواهند شد.

سید محمود می‌رلوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شدت گرفتن هجمه‌های اخیر به دولت از سوی گروه‌های تندرو، با یادآوری اینکه شعار اصلاح طلبان همواره «زنده باد مخالف من» بوده است، تاکید کرد: اصلاح طلبان بر خلاف دولت گذشته همواره از نقد و نقادی استقبال کرده‌اند و نقد قدرت را یک امر معمول و لازم و از نشانه‌های دموکراسی می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: باید فضای کشور را برای نقد و گفتگوی سازنده بین مخالفین و موافقین به گونه‌ای فراهم کرد تا موافقین و مخالفین بتوانند نظرات خود را به راحتی در معرض افکار عمومی قرار دهند.

وی تاکید کرد: مخالفان باید با عنوان و شناسنامه خود به اعتراض و اعمال نظر بپردازند.

معاون وزیرکشور در دوران اصلاحات همچنین با تاکید بر آزادی فضا برای نقد و مخالفت تصریح کرد: برخورد نظامی و قهری با مسائل سیاسی مطلوب نیست.

می‌رلوحی در خصوص دلیل افزایش هجمه روز به روز تندر‌و‌ها به دولت خاطرنشان کرد: به عقیده من این عده یک تصور نادرست و اشتباهی از مردم و جامعه در ذهن دارند این درحالی است که مردم رایشان را در جیبشان پنهان و آن‌ها راغافلگیر کردند و به این نکته توجه ندارند که آن‌ها همواره در غیاب مردم توانسته‌اند رای کسب کنند و پیروز شوند.

وی گفت: گروهی که در برابر تخلفات و فساد گسترده سکوت کرده بودند، اکنون برای یک مهمانی رسمی از جانب نهاد ریاست جمهوری اشک می‌ریزند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تحقق وعده‌های دولت را یکی از ابزارهای دولت برای مقابله با گروه‌های تندرو عنوان کرد و افزود: فضای امنیتی کشور باید به فضای غیرامنیتی تبدیل شود، چرا که در فضایی آرام و غیر امنیتی هیاهوی تندرو‌ها در میان طنین اظهار نظر بزرگان و کار‌شناسان گم خواهند شد.

می‌رلوحی همچنین گفت: ایجاد وفاق و اتحاد بین نیروهای سیاسی باید به عنوان یک سناریوی برنامه ریزی شده دنبال شود، چرا که چنانچه زمینه همکاری میان عقلای اصولگرا و اصلاح طلبان فراهم شود، مجالی برای جوسازی تندرو‌ها باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه این مطلب افزود: در زمینه مسائل بین المللی نیز دولت باید همین مسیری را که پی گرفته با جدیت دنبال کند و مرتبا همه تحولات و مسائل را با مردم درمیان بگذارد و به مردم گزارش دهد.

معاون سابق وزیر کشور در دوره اصلاحات با بیان اینکه مردم محرم هستند و باید در جریان اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد قرار بگیرند، گفت: وقتی مردم بدانند که دولت گذشته چطور بدون کار‌شناسی پول‌ها و منابع ملی را هدر داده‌اند، با دلسوزی بیشتری با دولت همکاری خواهند کرد.

می‌رلوحی تاکید کرد: باید توجه داشت‌‌‌ همان گونه که سیاست امری دستوری نیست، اقتصاد هم دستوری نیست و نمی‌توان خرابی‌هایی که در طول ۸سال گذشته در این کشور به بار آمده را در عرض یک سال درست کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب پشنهاد کرد: برای حل مشکلات کشور اتاق فکری با حضور همه وزرا و استانداران گذشته و فعلی و همچنین نشست‌های منظمی بین استانداران و احزاب برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز