خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در یزد:

امروز نسل جوان به افرادی مانند بهشتی و مطهری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۳۱

دکتر حسن هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسالت بزرگ انبیاء باور وحدانیت و اعتقاد به توحید بود، گفت: معلم کار انبیاست و بدین جهت کارش ارزش می یابد چراکه در جهت روشن بخشی گام بر می دارد و با استفاده از دین می تواند در جهت سعادت بخشی عمل کند.

وزیر بهداشت گفت: جامعه به افرادی مانند بهشتی و مطهری نیاز دارد.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر حسن هاشمی سه شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره شهید مطهری در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر، مفتح و رجایی گفت: جای این عزیزان امروز خالی است.

وی گفت: امیدواریم از نسل ایشان افرادی سر برآورند و جامعه علمی از وجود آنان بهره مند شود.

وزیر بهداشت گفت: شهید مطهری یک نفر بود ولی بیش از همه شوراها و مراکز فرهنگی که پس از وی بوجود آمد، کار کرد و تاثیر خود را گذاشت.

هاشمی تصریح کرد: انصاف، شرح صدر، اخلاص، ایمان و ارادت شهید به مردم از وی یک شخصیت مثال زدنی ساخته بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز نسل جوان نیازمند امثال شهید مطهری و بهشتی است گفت: به این افراد نیاز است تا به سوالات جوانان پاسخ دهند، به آنان توجه کنند و آنان را باور کنند. البته این افراد هستند ولی امیدواریم مشی آنان شبیه شهید مطهری شود.

حسن هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسالت بزرگ انبیاء باور وحدانیت و اعتقاد به توحید بود، گفت: معلم کار انبیاست و بدین جهت کارش ارزش می یابد چراکه در جهت روشن بخشی گام بر می دارد و با استفاده از دین می تواند در جهت سعادت بخشی عمل کند.

او با طرح اینکه اولین معلم، خود خداست، گفت: معلمان حوزه پزشکی نقش کمتری از سایر معلمان ندارند چراکه علاوه بر تعلیم و تربیت، سلامت و جان مردم را بعد خداوند در دست دارند.

وزیر گفت: پزشکی در ایران سهم و حق را به جامعه داده است و قابل قیاس با سایر گروه ها نیست. زمانی در این کشور، پزشکان خارجی بودند ولی امروز نه تنها بی نیاز هستیم بلکه در برخی حوزه ها مانند داروسازی، فناوری های نوین و در تربیت نیروی انسانی متخصص در منطقه بی بدیل هستیم.

هاشمی در عین حال گفت: اگر فرصت بیشتری پیش بیاید، جامعه پزشکی می تواند قدم های بیشتری بردارد.

وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی بخش بهداشت و درمان گفت: برخی امسال را " بهار سلامت " نامیده اند.

در پایان این همایش دکتر کریم زاده از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یزد به پشت تریبون آمد و جملاتی در حسن انتخاب دکتر هاشمی بعنوان وزیر بهداشت بیان کرد که با تشویق حاضران همراه شد.

اجرای گروه سرود آفرینش، سخنرانی دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه و حجت الاسلام محمد مطهری و دکتر میرغنی زاده و تقدیر از اساتید برجسته یزد نظیر دکتر اقبال، دکتر احمدیه، دکتر جوادی، دکتر کریم زاده و دکتر ملک افضلی و ممتازان جشواره شهید مطهری از دیگر بخش های این مراسم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز