خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری / ۳ /

سفر عبداللهیان به عربستان در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۳۹

سفر گروه سیاسی بین المللی ما به نیویو‌رک برای شرکت در کنفرانس بین المللی بازنگری معاهده‌ npt که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، صورت پذیرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر امیر عبداللهیان به عربستان اظهار داشت: اصولا آقای امیر عبداللهیان سفرهایی به کشورهای منطقه دارند که سفر به عربستان هم در دستور کار قرار دارد، اما باید مقدمات این سفر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه سخنان خود در نشست خبری صبح امروز، درباره برگزاری انتخابات سوریه گفت: ایران همواره آمادگی خود را برای پایان بخشیدن به بحران سوریه و پایان جنگ اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از همه گروه‌های سوری می‌خواهیم تا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند تا بحران سوریه از طریق سیاسی پایان پذیرد، اظهار داشت: با برگزاری این انتخابات، فرصت برقراری صلح در سوره زمینه‌سازی می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه تعیین سرنوشت ملت برای خود از حقوق همه مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: مردم سوریه نیز از این حق مستثنا نیستند و جامعه جهانی باید به این حق و اراده احترام بگذارد.

افخم درباره حکم اعدام تعدادی از ایرانیان دربند در مالزی ابراز داشت: متاسفانه در طی سال‌ها به دلیل عدم آگاهی هم‌وطنانمان از قوانین کشور مقصد، ان قوانین را رعایت نکردند و دچار مشکلاتی شده‌اند و برخی نیز به خاطر همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شده‌اند و برای ان‌ها احکامی صادر شده که ۶ نفر از آن‌ها نیز خانم هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: به دلیل روابط خوب سیاسی با کشور مالزی در تلاش هستیم تا از اجرای احکام این افراد جلوگیری صورت بگیرد و از طریق موافقتنامه انتقال محکومین آن‌ها به کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه براساس قوانین موجود مالزی اجازه انتقال محکومین به کشور امکانپذیر نیست، تصریح کرد: با اصلاحات صورت گرفته این مسئله امکانپذیر و فراهم شده است. سفارت ما در مالزی پیش‌نویس مورد نظرمان ‌را اراده کرده است که البته آن‌ها این پیش‌نویس را باید متناسب با قوانینشان بررسی کنند.

افخم با بیان اینکه سفارت ما در مالزی پیگیر این مسئله است، یادآور شد: سفارت ما از طریق دسترسی به محکومین و مشورت‌های حقوقی به آن‌ها و در اختیار قرار دادن وکیل و مترجم به آن‌ها و همچنین امکانات رفاهی و بهداشتی به دنبال پیگیر این مسئله است.

سخنگوی دستگاه دپیلماسی در‌باره سفر حمید بعیدی‌نژاد به نیویورک اذعان داشت: سفر گروه سیاسی بین المللی ما به نیویو‌رک برای شرکت در کنفرانس بین المللی بازنگری معاهده‌ npt که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، صورت پذیرفته است.

این مقام ارشد وزارت خارجه افزود: در حاشیه این کنفرانس بین المللی تیم کار‌شناسی ما در دیدار با گروه کار‌شناسی ۱ + ۵ مذاکراتی انجام خواهد داد.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن بیان کرد: پیگیری‌ها در این رابطه همچنان با قوت در وزارت خارجه ادامه دارد.

وی با اشاره به سفر هیات ایرانی به یمن خاطر نشان کرد: اطلاعات اولیه ما دراین رابطه بسیار ناقص بود که با انجام این سفر‌ها و بازدیدهای صورت گرفته اطلاعاتمان بیشتر شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر امیر عبداللهیان به یمن گفت: این سفر در دستور کار است و هر زمان که زمینه مناسبی برای آن فراهم شود انجام می‌پذیرد و امیدوارم به زودی شاهد خبرهای خوبی در این رابطه باشیم.

این مقام ارشد وزارت امورخارجه همچنین درباره سفر امیر عبداللهیان به عربستان اظهار داشت: اصولا آقای امیر عبداللهیان سفرهایی به کشورهای منطقه دارند که سفر به عربستان هم در دستور کار قرار دارد، اما باید مقدمات این سفر فراهم شود.

خبرنگاری از افخم پرسید که گفته می‌شود ۲۷۳ نفر ایرانی در زندانهای ترکمنستان محبوس هستند که در میان آن‌ها پسر سفیر سابق ایران نیز حضور دار، وزارت خارجه در این رابطه چه اقداماتی انجام داده است که سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ داد: درباره فرزند سفیر سابق ایران خبرسازی صورت گرفته و ما در حال پیگیری این مسئله هستیم.

وی در‌باره اخراج ۶۷ نفر از دانشجویان ایرانی از دانشگاههای نروژ و اینکه گفته می‌شود دلیل اخراج آن‌ها به خاطر تحصیل در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و صنایع مربوط به فن آوری هسته‌ای بوده است عنوان کرد: اطلاعات اولیه ما صحت اخبار به این شکل را تایید نمی‌کند، اما سفارت ما در نروژ پیگیر این مسئله است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز