خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۲ /

سفر بازرس ارشد سازمان آژانس اتمی به ایران در چارچوب توافقات بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۱۷

ما از طریق سازوکارهای بین‌المللی در قالب کمیته کشور میزبان در سازمان ملل در حال پیگیری مسئله آقای ابوطالبی هستیم.

سخنگوی وزارت امور‌خارجه سفر بازرس ارشد سازمان آژانس اتمی به ایران را در چارچوب مذاکرات و توافقات میان سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پیگیری شکایت ایران از آمریکا برای عدم صدور ویزا به سفیر پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: ما از طریق سازوکارهای بین‌المللی در قالب کمیته کشور میزبان در سازمان ملل در حال پیگیری این مسئله هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه اگر می‌دانست که آمریکا ابوطالبی را به خاطر سوابقش ویزا صادر نمی‌کند، باز ایشان برای این سمت معرفی می‌کرد؟ بیان داشت: انتخاب گزینه پیشنهادی ما بر اساس معیارهایی است که برای مابقی سفرا صورت می‌گیرد.

افخم افزود: اینکه ایشان را معرفی می‌کردیم یا نمی‌کردیم، تحلیل درون‌گروهی است و این تربیون محل اعلام تحلیل نیست، هرچند اعلام نظر ما بر اساس تحلیل صورت می‌گیرد.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید که خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که بازرس ارشد آژانس به ایران آمده است، در این سفر چه مذاکراتی انجام شده است؟ که افخم اظهار داشت: این سفر در چارچوب مذاکرات و توافقات میان سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت پذیرفته و مذاکراتی در حال انجام است که جزئیات آن در حال حاضر قابل انتشار نیست.

وی درباره حکم اعدام ۳۷ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین در مصر و موضع ایران در این باره تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تحولات را دنبال می‌کند و ما برای دستاوردهای مردمی این انقلاب احترام قائلیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای مردمی این انقلاب مستلزم تحقق مطالبات مردم مصر و احترام و مساوات برابر گروه‌های مصری است، ‌خاطرنشان کرد: صدور چنین احکامی می‌تواند تبعاتی داشته باشد و فکر می‌کنیم این احکام مغایر با تساهل و تسامح تاریخی ملت مصر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز