خبرگزاری کار ایران

در نشست سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد: / ۲ /

محاکمه غیابی ۴ تن از فعالان فتنه

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۲۲

مبلغ دیه به میزان ۱۵۰ میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام و اضافه شدن یک سوم به آن در ماه‌های حرام یعنی ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ۴ نفر از افراد فتنه که به خارج از کشور متواری شده بودند، به شکل غیابی محاکمه و محکوم شدند و طبق روال این محاکمه‌ها ادامه خواهد داشت و تعدادی نیز طی همین بررسی‌ها ممنوع‌الخروج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود، با اشاره به مبلغ دیه در سال ۹۳ گفت: این مبلغ به میزان ۱۵۰ میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام و اضافه شدن یک سوم به آن در ماه‌های حرام یعنی ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، رئیس قوه قضاییه می‌تواند تا آخر فروردین این مبلغ را اعلام کند اما تاریخ اجرای آن از اول فروردین خواهد بود، بنابراین نرخ دیه سال ۹۳ از اول فروردین ماه امسال جاری است.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در هفته گذشته علاوه بر تعدادی از افرادی که جلسه قبل اعلام کرده بودم، ۴ نفر از افراد فتنه که به خارج از کشور متواری شده بودند، به شکل غیابی محاکمه و محکوم شدند و طبق روال این محاکمه‌ها ادامه خواهد داشت و تعدادی نیز طی همین بررسی‌ها ممنوع‌الخروج شدند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۲ با تلاش قوه قضاییه و شورای حل اختلاف در مورد ۳۵۸ نفر که محکوم به قصاص نفس بودند، از اولیای دم رضایت گرفته شد، خاطرنشان کرد: طبق قانون این افراد دیگر قصاص نخواهند شد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به از دست رفتن تعداد زیادی از ماهی‌های فشاپویه اذعان داشت: در این خصوص دادستانی به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و جای تاسف دارد که این مدت کوتاه، چنین لطمه بزرگی به محیط زیست ما وارد شده است

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در همین خصوص، پرونده‌ای تشکیل شده و مسیر قضایی دنبال می‌شود، اما ما از مسولان محیط زیست و سازمان آب و فاضلاب انتظار داریم در هر کجا که احتمال چنین خسارت‌های زیست محیطی وجود دارد، عنایت بیشتری داشته باشند که دیگر چنین مسائلی تکرار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز