خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

دولت برای بهبود وضعیت زنان برنامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۷۹

زنان می‌توانند به شکل مستقیم بر روی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف تاثیر مناسب بگذارند / همکاری با وزارت کار برای آماده کردن لایحه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار، ارزش گذاری کار زنان خانه‌دار و بیمه زنان خانه دار از جمله برنامه های دولت برای بهبود وضعیت زنان است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: ایام ملّی و بین المللی فرصت مناسبی برای شناسایی چالش‌ها و موانع و مشکلات هستند و می‌توانند به فرصتی برای تلاش برای برنامه ریزی و بهبود وضعیت اقشار مختلف در جامعه تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «شهین دخت ملاوردی» در مراسم تجلیل از کارگران نمونه زن گفت: در سطح جهان هنوز بسیاری از زنان بیکار هستند، و تنها نیمی از زنان شاغل دارای مشاغل دائمی با حقوق ثابت هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: نرخ مشارکت زنان در عرصه کار و تولید ۳/۱۲ درصد است و بیشتر فعالیت‌های زنان مربوط به بخشهای خدماتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دختران بین ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار جویای کار ۴۶ درصد است؛ عنوان کرد: بر اساس سر شماری نفوس و مسکن در سال ۱/۱۲ درصد خانوار‌ها دارای سرپرست زن هستند که از این میزان ۸۲ درصد زنان سرپرست خانوار فاقد کار هستند.

ملاوردی ادامه داد: در کنار این واقعیت‌ها باید توجه کنیم که روز به روز شاهد افزایش تعداد فارغ التحصیلان دختر دانشگاهی هستیم و علاوه بر آن به دلیل افزایش سن ازدواج، تحولات فرهنگی و اقتصادی، دولت و نظام باید به سمتی پیش برود که برنامه‌هایش را با این مشکلات تطابق دهد.

معاون زنان وامور خانواده رئیس جمهور با اشاره به شعار سال ۹۳، گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند به شکل مستقیم بر روی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف تاثیر مناسب بگذارند.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود وضعیت زنان دستور کار دارند، گفت: در این رابطه لایحه جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار را با همکاری وزارت کار آماده شده و تلاش‌هایی نیز برای ارزش گذاری کار زنان خانه دار انجام گرفته است و امیدواریم بتوانیم در راستای برنامه‌های گذشته زنان خانه دار را به شکلی گسترده بیمه کنیم.

ملاوردی افزود: تقویت تعاونی‌های تولید، توسعه و حمایت از صاحبان کسب و کار و گسترش حمایت‌های اجتماعی از زنان شاغل از جمله برنامه‌های جاری دولت است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به معظلات موجود در جامعه خاطر نشان کرد: مشاغل موقت، دست فروشی و دوره گردی زنان زیبنده جامعه اسلامی نیست و زمانی که این‌ها را می‌بینم، از اینکه نتوانسته‌ایم که کاری برایشان بکنیم، شرمنده می‌شوم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز