خبرگزاری کار ایران

یولیا تیموشنکو:

کی‌یف بدون دخالت قدرت‌های غربی شانسی در برابر روسیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۳۱

مذاکرات دوجانبه روسیه و اوکراین به راهی جز تسلیم شدن اوکراین نخواهد انجامید. معتقدم تنها کشورهای بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا می‌توانند روسیه را سرجای خود بنشانند.

«یولیا تیموشنکو» نخست‌وزیر سابق اوکراین معتقد است که کی یف بدون دخالت قدرت‌های غربی شانسی در برابر روسیه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، تیموشنکو که در دولت «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری سابق اوکراین، به اتهام فساد مالی زندانی شده بود و اکنون کاندیدای ریاست جمهوری است، پیشنهاد «پترو پروشونکو» نامزد دیگر انتخابات مبنی بر مذاکره دوجانبه کی‌یف و مسکو را مردود می‌داند.

تیموشنکو در این باره گفت: «مذاکرات دوجانبه روسیه و اوکراین به راهی جز تسلیم شدن اوکراین نخواهد انجامید. از این روی از پترو پروشونکو خواستم تا از طرح خود صرف‌نظر کند و به گفت‌وگوی چهارجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین و روسیه پایبند باشد. معتقدم تنها کشورهای بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا می‌توانند روسیه را سرجای خود بنشانند.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا وضعیت فعلی به جنگی تمام عیار تبدیل شده و نیروهای نظامی روسیه وارد خاک اوکراین خواهند شد، گفت: «اینکه آیا رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح‌های سنگین و حمله نظامی استفاده خواهد کرد یا نه به قاطعیت رهبران دنیا و آمریکا و اتحادیه اروپا بستگی خواهد داشت. اگر آن‌ها بخواهند به تجاوز و تعدی روسیه پایان دهند و پوتین احساس کند که قدرت آن‌ها بیشتر از قدرت وی است، از تعدی دست خواهد کشید. میدان آزادی عمل پوتین میدانی است که آمریکا و اتحادیه اروپا برای وی تعیین می‌کنند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز