خبرگزاری کار ایران

آغاز رایزنی‌های عباس برای تشکیل دولت وحدت ملی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۹۰

عباس از احزاب و گروه‌های فلسطینی و حتی شخصیت‌های مستقل برای شرکت در نشست مهم بررسی اسامی وزرای دولت وحدت ملی دعوت خواهد کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که مامور تشکیل دولت وحدت ملی است، رایزنی‌های خود با گروه‌های فلسطینی به منظور تشکیل دولت جدید را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یک منبع آگاه فلسطینی در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی روزنامه «الرساله» تصریح کرد که عباس از احزاب و گروه‌های فلسطینی و حتی شخصیت‌های مستقل برای شرکت در نشست مهم بررسی اسامی وزرای دولت وحدت ملی دعوت خواهد کرد.

این مسئول بلند پایه فلسطینی تصریح کرد که عباس هر چه سریع‌تر رایزنی‌ها برای تشکیل دولت را آغاز خواهد کرد و به نزدیکان خود دستور داده است که اسامی پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های دولت جدید را اعلام کنند تا در این نشست که هفته آینده برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود که عباس توجه زیادی به انتخاب تمامی وزرا از میان شخصیت‌های مستقل تکنوکرات و فاقد هر گونه گرایش سیاسی دارد تا این دولت در معرض تحریم و مجازات‌های طرفین آمریکایی و صهیونیستی قرار نگیرد.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که به احتمال زیاد احزاب و گروه‌های فلسطینی بر سر اسامی وزرای پیشنهادی عباس موافقت خواهند کرد تا زمینه موافقت رسمی با آن به منظور آغاز ماموریت این دولت و بسترسازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم شود.

عباس پیش از این در جریان نشست کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» تصریح کرده بود که طی چند روز آینده رایزنی‌های خود برای تشکیل دولت وحدت ملی را آغاز خواهد کرد و این دولت متشکل از شخصیت‌های مستقل خواهد بود.

این دولت در راستای توافق اخیر دو جنبش فتح و حماس برای آشتی ملی و پایان دادن به شکاف داخلی نزدیک به هشت ساله تشکیل می‌شود. در این توافق‌نامه بر تشکیل دولت وحدت ملی طی پنج هفته و فراهم کردن شرایط برای برگزار انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز