خبرگزاری کار ایران

عضو پارلمان اروپا:

تحریم‌های غرب علیه ایران ناعادلانه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۳۶

ادعاهای غرب علیه ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای این کشور یادآور ادعاهای دروغ آمریکا درباره‌ تسلیحات کشتار جمعی عراق است که از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای به راه انداختن جنگ علیه این کشور در سال ۲۰۰۳ میلادی استفاده شد.

یک عضو پارلمان اروپا تحریم‌های غرب علیه ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای این کشور را «بسیار ناعادلانه» توصیف کرده و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس‌تی‌وی، «ایوالد استدلر» در گفت‌وگو با پرس تی‌وی تاکید کرد: «فکر می کنم این تحریم‌ها بسیار ناعادلانه هستند، درست مانند تحریم‌هایی که پیش از این علیه عراق اعمال شده بود.»

وی گفت که ادعاهای غرب علیه ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای این کشور یادآور ادعاهای دروغ آمریکا درباره‌ تسلیحات کشتار جمعی عراق است که از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای به راه انداختن جنگ علیه این کشور در سال ۲۰۰۳ میلادی استفاده شد.

این عضو پارلمان اروپا ضمن تقدیر از مواضع ایران در دفاع از حقوق هسته‌ای خود، افزود: «فکر می‌کنم برای ایران خوب بود که در تلاش برای لغو این تحریم‌ها و آگاه کردن افکار عمومی جهان از‌ دروغ بودن این گزارش‌ها درباره‌ ایران همین موضع روشن را حفظ کند.»

وی افزود: «این بسیار هوشمندانه بود که ایران موضع خود را حفظ کرد و درهای این کشور را به روی بازرسان گشود تا آنچه را که انجام می‌دهد، نشان دهد و بسیار شفاف بگوید که اگر ما به دنبال استفاده‌ صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در نیروگاه‌های برق هستیم، کاملا درست عمل می‌کنیم و هیچ برنامه‌ نظامی وجود ندارد و این حقیقت را به سایر کشورهای دنیا نشان داد.»

استدلر همچنین از معیارهای دوگانه‌ غرب در قبال برنامه‌ هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

این نماینده‌ پارلمان اروپا ابراز خوش‌بینی کرد که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه‌‌ی آلمان به احتمال زیاد تا ماه جولای به توافقی فراگیر می‌انجامد.

وی تاکید کرد: «فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد، چون آن‌ها به ایران بیشتر و بیشتر به عنوان یک شریک نیاز دارند نه به عنوان یک دشمن.»

ایران و شش قدرت جهانی به منظور رسیدن به یک توافق نهایی با هدف حل کامل اختلاف‌ها بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران مذاکراتی را برگزار ‌کرده‌اند.

دو طرف در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ در ژنو به توافق موقتی دست یافتند که از ۲۰ ژانویه اجرایی شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۷ آوریل، در گزارش ماهانه‌ خود اعلام کرد که تهران تا کنون به تمام تعهدات قراردادی خود عمل کرده است.

قرار است ایران و شش قدرت جهانی از پنجم تا نهم ماه می گفت‌وگوهای خود را در سطح کارشناسان در نیویورک از سربگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز