خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

خانواده ها باید به موضوع اعتیاد حساس شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۰۵

درسال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در محیط های کاری تحت پوشش طرح های آموزشی این کمیته قرار داشتند که این رقم نسبت به سال ۹۱(۳۰درصد) رشدرانشان می دهدودرمحیط های آموزشی(مهدکودک، مدرسه ودانشگاه) نیز بیش از۱۰۹هزار نفرتحت پوشش طرح های آموزشی این کمیته ازقبیل: آموزش مهارتهای زندگی، آموزش پیش ازازدواج وزندگی خانواده قرارگرفتندکه نسبت به سال ماقبل آن ۵۰درصد افزایش یافت.

رئیس کمیته فرهنگی وپیشگیری ازاعتیاد ومدیرکل بهزیستی استان گلستان شامگاه روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ماه که با حضورعلیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، دکترصادقلو استاندار و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و مدیران کل دستگاههای اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدراستان در سالن همایشهای استانداری برگزارشد، ضمن بیان سیاستهای کلی مبارزه با موادمخدر، اهداف کلان درحوزه پیشگیری را کاهش میزان بروز اعتیادبه موادمخدردرجامعه عنوان نمود.

به گزارش ایلنا از گرگان، " رقیه رحمانی " درادامه به ارائه گزارش عملکرد مقایسه ای این کمیته در۲سال گذشته پرداخت و گفت: درسال گذشته(سال۹۲) بیش از ۱۶ هزار نفر در محیط های کاری تحت پوشش طرح های آموزشی این کمیته قرار داشتند که این رقم نسبت به سال ۹۱(۳۰درصد) رشدرانشان می دهدودرمحیط های آموزشی(مهدکودک، مدرسه ودانشگاه) نیز بیش از۱۰۹هزار نفرتحت پوشش طرح های آموزشی این کمیته ازقبیل: آموزش مهارتهای زندگی، آموزش پیش ازازدواج وزندگی خانواده قرارگرفتندکه نسبت به سال ماقبل آن ۵۰درصد افزایش یافت.

رحمانی اظهار داشت: درسال گذشته بیش از۱۲۵هزار نفردرمحیط های کاری وآموزشی تحت پوشش طرح های آموزشی این کمیته قرارگرفتند. وی در ادامه به ارائه موانع ومشکلات شناسایی شده درپیگیری مصوبات این کمیته درسال گذشته پرداخت واهم مصوبات و برنامه های اجرایی را درسال گذشته شرح داد.

رئیس کمیته فرهنگی وپیشگیری ازاعتیاداستان ازجمله برنامه های پیش بینی شده و پیشنهادی در کمیته ی فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در سال ۱۳۹۳را تربیت نیروی انسانی متخصص، اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه، اجرای برنامه های محلات رها از اعتیاد در محلات آسیب خیز، عقد تفاهم نامه ی همکاری مشترک در زمینه ی تربیت تسهیلگران و اجرای طرح محلات رها از اعتیاد، افزایش تعداد تیم های پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح برنامه ی کارمند یاری در محیط های کارگری و صنعتی، برپایی نمایشگاه های سیار پیشگیری از اعتیاد، آموزش عمومی نسبت به عوارض مصرف مواد اعتیاد آور در صدا و سیما و…عنوان نمود.

در ادامه استاندار گلستان نیز با تاکید بر اینکه پیشگیری اجتماعی باید با جدیت پیگیری شود، گفت: خانواده به عنوان بهترین نهاد اجتماعی با تبیین مسائل اعتقادی و باورها می‎تواند در بحثپیشگیری از بسیاری ناهنجاری‎ها به ویژه اعتیاد به مواد مخدر ایفای نقش کنند.

حسن صادقلو با بیان اینکه در حوزه فرهنگی باید بر روی خانواده‎ها بیشتر اهتمام شود، تصریح کرد: باید خانواده‎ها نسبت به موضوع اعتیاد حساس‎تر شوند.

وی، داشتن آمار قطعی و روشن را یک اولویت مهم خواند و بیان داشت: هر اقدام پیشگیرانه در زمینه اعتیاد باید با جدیت پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز